חיפוש

החזרי מס – עולם שלם שכדאי לכם להכיר

כולנו עובדים קשה כדי להרוויח את לחמנו ולכן זה טבעי שמידי פעם נרצה לבדוק ולהבטיח גם שאנחנו לא משלמים מיסים גבוהים מידי. אם אתם תוהים איך יכול להיות שאדם בכלל משלם מיסים יותר מידי גבוהים, כדאי שתדעו שיש לכך לא מעט סיבות. אם ניקח את הדוגמא שבה אנחנו מובטלים חלק מהשנה, למעשה אנחנו נראה שאין לנו הכנסה קבועה אך את המיסים עדיין עלינו לשלם בזמן ובצורה מסודרת. לכן ברור מדוע אחרי שנת מס שכזו נרצה לעשות גם כל מה שאנחנו יכולים כדי לקבל בחזרה את מה שמגיע לנו.

זה נשמע לכם מוכר כי זה קרה גם לכם? תוהים מה נכון יהיה לעשות וכיצד בכל זאת תוכלו לקבל את הכספים שמגיעים לכם? אם כך, אולי ירגיע אתכם לדעת שאתם לא לבד. אתם לא הראשונים שזה קרה להם ואתם לא הראשונים שצריכים להתמודד עם רשות המיסים. בנוסף, יש היום גופים שונים שיוכלו לעזור לכם במשימה הזאת, בין אם זה רואה חשבון ובין אם זו חברה מקצועית שמסייעת בדיוק בתחומים כאלה.

עולם שלם
עולם שלם

האם גם נשים בחופשת לידה יכולות לקבל החזרי מס?

זו בהחלט עוד קבוצה באוכלוסייה שהרבה פעמים זכאית להחזרי מס. למעשה החוק קובע בצורה מפורשת וחד משמעית שאישה שילדה זכאית לנקודות זיכוי שונו ת במיסים. זה תלוי כמובן בגיל הילד ולמעשה עד גיל 18 ניתן לשלם פחות מיסים. בנוסף לכך, כיוון שבישראל חופשת הלידה כל כך קצרה, נשים רבות מוצאות את עצמן מחליטות להאריך את החופשה. במהלך הארכת החופשה האישה היולדת שהפכה לאם טרייה לא מקבלת משכורת על החודשים הללו אך מנגד, היא כן משלמת מיסים כאילו קיבלה משכורת רגילה. משמעות הדברים היא שנוצר כאן פער ועל הפער הזה ניתן יהיה לקבל בדרך כלל החזרי מס. זה אולי לא נשמה כמו התנהלות נכונה או חכמה אך בפועל, זה מה שקורה כי בישראל החישוב מול רשויות המיסים נעשה רק פעם בשנה ולא בכל חודש מחדש. לכן אותה אישה שיצאה לחופשת לידה תשלם כרגיל גם בחודשים שהיא בפועל לא עבדה בהם ובגינן היא תקבל החזרים.

כמה זמן לוקח לקבל את החזרי המס?

החזרי מס הם אכן עולם ומלואו ויש הרבה סיבות שבגינן גם אתם, כמו אחרים, אולי תוכלו לקבל הנחות או החזרים מסוימים. קחו בחשבון שלמרות הרצון הטוב יש גם מקרים שבהם ישנן טעויות, מה שמסביר מדוע בסופו של דבר כן יהיה עליכם לבדוק בעצמכם את הדברים ולברר מול רשויות המיסים האם לא מגיעים לכם החזרים. זה אומר, במילים אחרות, שאם אתם לא תדאגו לעצמכם, זה באמת נכון שאף אחד אחר לא יעשה זאת במקומכם. קחו בחשבון גם את העובדה שמהרגע שבו אתם שולחים לרשות המיסים את הבקשה שלכם ועד הרגע שבו הכול מגיע אליכם לחשבון הבנק – יעבור זמן. לכן אין כל טעם לדחות את הדברים ולמעשה, ככל שתתעמקו בעניין מהר יותר כך תוכלו ליהנות מהר יותר מהחזרי המס. יש להבין האם אכן מגיעים לכם החזרים, למלא את הבקשות הנכונות ולצרף את הטפסים שדורשים מכם לצרף. אחרי שתשלחו הכול לרשויות המיסים ואלה תקבלנה מכם את החומר, תיערך בדיקה שתקבע האם אכן מגיעים לכם החזרים ועל איזה סכומים מדובר. בצורה כזאת העניינים שלכם למעשה יהיו מטופלים על הצד הטוב ביותר ואתם תראו שהכסף לא יאחר להיראות ישירות בחשבון הבנק שלכם.

לבדיקה מהירה: https://www.hagana.co.il

 

 

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא