חיפוש

כמה שונה אובדן כושר עבודה חלקי ממלא?

פגיעה מתאונת דרכים או תאונת עבודה, נכות או ממחלות שונות וסיבוכים מביאים אנשים רבים לאובדן כושר עבודה חלקי או מלא.

מה ההבדל ביניהם? על כך במאמר הבא.

 

ההבדל בין אובדן כושר עבודה מלא לאובדן כושר עבודה חלקי

ההבדל העיקרי בין אובדן כושר עבודה מלא לחלקי נעוץ בדרגת הנכות הצמיתה או הזמנית. כאשר אדם מקבל דרגת נכות צמיתה של 75% ומעלה מדובר על אובדן כושר עבודה מלא והוא זכאי לקצבה מהביטוח הפרטי הספציפי לאובדן כושר עבודה או לפיצוי מביטוח החיים, הביטוח הפנסיוני או ביטוח אחר בו יש מרכיב של אובדן כושר עבודה. בתביעת נכות כללית מהביטוח הלאומי ניתן לקבל קצבה גם מ-60% נכות צמיתה או 25% על ליקוי אחד. למעשה אובדן כושר עבודה מלא הוא חוסר יכולת לעבוד בתחום העיסוק או בתחום סביר אחר התואם את כישוריו והשכלתו של הנפגע. לעומת זאת, באובדן כושר עבודה חלקי גם התפקוד חלקי. כלומר, הנפגע מאבד את היכולת לעבוד ב- 25%-75% אך עדיין יכול להתפרנס. ביחד עם זאת, כושר ההשתכרות שלו ירד מכיוון שאינו עובד כפי שעבד בעבר.

 

האם ניתן לתבוע אי כושר עבודה חלקי?

חברות הביטוח הפרטיות והביטוחים הפנסיונים אינם כוללים אובדן כושר עבודה חלקי אך כאשר עושים ביטוח של אובדן כושר עבודה ניתן להכניס סעיף המתייחס לזה בתוספת תשלום. לעומת זאת, במוסד לביטוח לאומי ישנה התייחסות לאובדן כושר עבודה חלקי אותו ניתן לתבוע כתוצאה מתאונת עבודה. למשל, אדם שלא מסוגל לעבוד במהלך 3 חודשים רצופים או שירד לחצי משרה בעקבות הפגיעה יתבע אובדן כושר עבודה חלקי. הפיצוי יהיה בהתאם לירידה היחסית בשכר בזמן תקופת אובדן כושר העבודה החלקי. הביטוח הלאומי משלם על עובד שנפגע בעבודה, בדרך או בחזרה ממנה דמי פגיעה של 75% מהשכר הרגיל לאחר שנפגע ושולמו לא דמי המחלה על פי החוק. לאחר 90 יום רופא תעסוקתי יקבע אם הוא יכול לחזור לעבודה ולעבוד חלקית. במידה ועל העובד להמשיך ולשהות בביתו, ניתן להגיש בקשה לקצבת נכות מעבודה לביטוח הלאומי שיקבע את דרגת הנכות שלו וגובה הקצבה.

 

מהי הדרך היעילה ביותר לקבלת פיצוי על אובדן כושר עבודה?

מכיוון שלאנשים רבים יש מספר פוליסות בעבודה או באופן פרטי הם אינם בודקים האם והיכן הם יכולים לממש את זכותם לקבל פיצוי על אובדן כושר עבודה חלקי או מלא. כאן נכנס לתמונה עורך דין המתמחה בתחום תביעות פיצויים על אובדן כושר עבודה. עורך הדין בודק את הפוליסות השונות ומייעץ ללקוחותיו על התביעה. הליווי של עורך דין מקצועי בעת הגשת התביעה יסייע לנפגעים לא לקבל דחיות מחברות הביטוח ולקבל את הזכויות המגיעות להם על פי החוק. למידע נוסף הקליקו על https://pitzuim.co.il/אובדן-כושר-עבודה-חלקי.

 

משקל

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא