חיפוש

איך לתכנן את העתיד עם משכנתא

לקיחת משכנתא היא אמנם פעולה שעושים בהווה אך יש לה השפעה מרחיקת לכת על העתיד של מי שלוקח אותה.

איך לוקחים אותה בחשבון בתכנון העתיד ומה חשוב לדעת?

 

השפעותיה של המשכנתא

ההשפעה הכי גדולה של המשכנתא וגם הכי ברורה וגלויה לעין היא העובדה שהיא מסייעת לאלו הלוקחים אותה להיות בעלים של נכס וגם לגור בו. אנשים יכולים להתפתות לקחת משכנתא כדי שאכן תהיה להם דירה בבעלותם, ולשכוח שמדובר בהלוואה שנותן הבנק ועל כן, גם צריך להחזיר אותה. בנוסף לבעלות על דירה, מקבל הלווה מציאות חדשה בה בכל חודש יורדת לו הוצאה יחסית של החזר חודשי לבנק של המשכנתא.

 

מתחשבים בהחזר החודשי

מרגע לקיחת המשכנתא העתיד של הלווים מושפע בכך שיורדת הוצאה בכל חודש בלי תלות במה קרה באותו החודש, מה עשו הלווים ועל מה שילמו. כדאי להתחשב בכך החישוב ההכנסה החודשית שכן היא יורדת משמעותית. בדומה לחישוב נטו של משכורת לאחר הורדת מסים וביטוח לאומי, כדאי לחשב את ההכנסה נטו בשכלול של ההחזר החודשי שיורד למשכנתא.

 

מתכננים מתי רוצים לסיים

לא פחות חשוב מאשר לקיחה בחשבון את ההחזר החודשי מבחינת ההכנסה החודשית של הלווים, חשוב להבין גם מתי תסתיים ההחזרה של הכסף. בעיקרון יש בבנק קביעה מתי תסתיים תקופת ההלוואה אך זאת ניתן לשינוי על ידי פירעון מוקדם ומחזור משכנתא. חשוב לתכנן את העתיד ולהבין מתי יסתיים התשלום, ואולי דווקא עדיף לסיים בפירעון מוקדם או לשנות לאחר כמה שנים. תכנון מראש של שינויים במשכנתא מאפשר לבצע אותם בעת המתאימה ביותר כך שיהיה רווחי ביותר ללווים.

 

חושבים על משכנתא נוספת או הלוואה

לקיחת משכנתא עבור דירה ראשונה נראית כמעין דבר חובה עבור אנשים הגרים בישראל ומעוניינים לרכוש דירה במחירי הנדל"ן הקיימים בשוק. עם זאת, כדאי לתכנן את העתיד מבחינת אירועים או הוצאות גדולות מאוד שעתידות להיות ללווים ולקחת גם אותן בחשבון. יכול להיות שכדאי כבר מראש לתכנן הגדלת משכנתא, או לקיחת הלוואה נוספת ולקחת גם אותה בחשבון.

 

שמים כסף בצד

התכנון האחרון שנציע הוא שמירת כסף בצד עבור כל מיני אירועים והוצאות גדולות כדי לא לתת למשכנתא להפריע בדרך. חשבו על חודש בו תצטרכו להוציא סכום כסף גדול מאוד שפשוט לא יתאפשר לכם מכיוון שתהיו חייבים קודם כל לשלם על המשכנתא שלכם. לחילופין ניתן גם לשים מספיק כסף בצד למשכנתא כך שתהיו בטוחים שיהיה לכם מספיק כסף כדי להחזיר הכל.

משכנתא היא לא עניין של מה בכך וחשוב לתכנן קדימה בהתחשב בהחזר החודשי, בשינויים שתרצו לעשות קדימה וגם בהוצאות ותכנונים גדולים שאינם קשורים למשכנתא וידרשו מכם סכום כסף גדול במקביל להחזר החודשי ההכרחי. תוכלו לקרוא עוד באתר https://mashkanta-til.co.il.

מחשבון

 

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא