חיפוש

איך מקימים דק לגינה: שלב אחרי שלב

כשבוחרים להקים דק בגינה צריך לבחור בחומר איכותי ועמיד, שיותיר את הדק באותו המראה שנים ארוכות. לשם כך צריך לבחור ולהקים אותו שלב אחר שלב ובכך יעסוק המאמר שלפניכם.

 

שלב 1: בחירת דק איכותי

הדק הוא מוצר העשוי מעץ אשר משנה את צורתו, מרקמו וצבעו לאורך השנים כתוצאה ממפגעי מזג אוויר. הדק עלול להתרחב או להיות צר יותר בהשפעות של חום וקור ולכן ישנה חשיבות לעמידות שלו. מעבר לכך הוא משמש את בני הבית הצועדים ומתרוצצים עליו בגינה ולפיכך הוא צריך להיות חזק ויציב.

 

שלב 2: היכן למקם את הדק?

דק לגינה יכול להיות ממוקם סמוך לבריכה בבית פרטי, במרפסת, מתחת לפרגולה וכד'. כדי לדעת היכן למקם אותו צריך לדעת איזו מטרה הוא עומד לשרת וכך גם לבחור את סוג העץ. במידה והוא ממוקם בשמש הסוג שלו יהיה שונה מסוג אחר אותו תמקמו בצל.

 

שלב 3: מידות מדויקות

לאחר שהחלטתם היכן ממוקם הדק ואיזה סוג מתאים לכם, יש צורך למדוד את השטח הרצוי ולוודא כמה קורות תצטרכו. תמיד כדאי לרכוש יותר קורות כמו שנוהגים ברכישת ריצוף. שיהיו כמה ספרים במידה ויהיה צריך להחליף קורות בלויות או שבורות מסיבות שונות. המידות החשובות לכם הן אורך וגובה. ככל שקורות הדק יהיו יותר ארוכות הוא ייראה מרשים יותר. המחיר של הדק נקבע לפי סוג העץ ממנו הוא עשוי כמו גם אופן ההתקנה שלו ולכן צריך לקחת את המידות המדויקות ולעמוד בתקציב.

 

שלב 4: הבסיס לדק

לפני שמתקינים את קורות הדק יש לדאוג לתשתית יציבה עליה תרכיבו אותו. ניתן לבנות תשתית מבטון הנחשבת ליציבה מאוד או להכשיר שטח קרקעי המהווה סיכון. לקרקע יש תכונה של תנועתיות, תזוזה ושקיעה ולכן אפשרות כזו פחות מומלצת. בכל מקרה מומלץ להסתייע באיש מקצוע שיקים את התשתית מהבטון או יכשיר את הקרקע באופן מיומן ויצפה אותה בזפת כדי שהעץ לא יירקב לאורך השנים.

 

שלב 5: בניית הדק

בשלב זה צריך להחליט אם הדק יהיה עם הברגה גלויה או הברגה סמויה בחיבורים שלו שהיא יקרה יותר. לא משנה מה ההחלטה, הברגים צריכים להיות חזקים ומיועדים לדק. הברגים הם אלו שמעניקים לדק יציבות והם עמידים למים. הברגים ועלויות ההתקנה שלהם שונים במחיריהם בהתאם לסוג העץ. למשל, ברגים של עץ מסוג איפאה יהיו יקרים יותר מברגים של עץ אורן.

 

שלב 6: צובעים ומשמנים

כדי שהדק ישמור על עמידות מומלץ לצבוע ולשמן אותו. בוחרים את הצבע הרצוי שיתאים לחזות הגינה שלכם ולפני הצביעה מנקים אותו היטב. כשהדק יבש צובעים אותו בצבע השמן המיוחד אותו בחרתם וממתינים לייבוש מוחלט לפני שדורכים עליו. לדק מעץ אורן פיני ייקחו 14 יום עד לייבוש מלא.

 

 

דק לגינה

 

 

 

 

 

 

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
צנרת
מתי יש להחליף צנרת בדירה?

כמו תשתיות אחרות בביתנו ובמשרד, לעיתים גם התשתית של האינסטלציה מתבלה ומתקלקלת, נסדקת ונשברת. רגע לפני ביצוע תיקון נקודתי באינסטלציה, האם בדקתם שלא מדובר בפלסטר

קרא עוד »
כיצד לבחור גריל גז

תקופת החגים עומדת בפתח, אתם מתכננים להזמין את המשפחה לארוחת על האש שנותנת מענה לכולם, אם החלטתם שתפעול גריל על פחמים דורש יותר מדי אנרגיה

קרא עוד »