חיפוש

ארבעה טיפים לבעלי כלבים

בעלי כלבים רבים מתייחסים לכלב שלהם כמו לבן משפחה לכל דבר ועושים איתם טעויות רבות  בשל כך. חלק גדול מהבעיות של כלבים כיום נוגע לענייני התזנוה והמזון והדבר מוביל הן לבעיות התנהגותיות והן לבעיות בריאותיות במקרים רבים. במאמר זה נציג ארבעה טיפים שיכולים לסייע לכם לשמור על הבריאות הכלב שלכם ועל שגרה נכונה בחיי היומיום.

 

כמות התזונה היומית

הטיפ הראשון שלנו נוגע לכמות התזונה ביום. אכילת יתר עלולה להוביל לבעיות בריאותיות אצל הכלב כמו השמנה וסוכרת ולהעמיס משקל יתר על השלד והמפרקים. יש לתת לכלב את התזונה היומית המתאימה משקלו ולחלק אותה על פני שתי ארוחות ביום במידה והדבר אפשרי. כלב במשקל של 25 קילוגרם צריך לרוב לאכול 2-3 כוסות של אוכל לכלבים מומלץ ביום. 

כמות התזונה היומית

החלפת מזון

הטיפ השני שלנו עוסק בהחלפת המזון. חשוב להימנע מלהאכיל את הכלב שלכם במזון ביתי על מנת למנוע סירוב של אכילת המזון אותו אתם מבקשים להעבירו אליו. יש להכיר לכלב את המזון החדש בהדרגה במשך שבוע תוך שבתחילה אתם מערבבים את המזון החדש עם הישן. במידה והכלב אינו מסיים את המזון החדש ניתן להרטיבו או לנסות להאכיל אותו ישירות מהיד שלכם.

החלפת מזון

בשביל אוכל צריך לעבוד

הטיפ השלישי נוגע לעבודה תמורת האוכל. על מנת שהכלב יאכל כראוי ועל מנת לשמור על בריאותו באופן כללי חשוב לגרום לכלב לבצע פעילות טרם קבלת האוכל.  כדאי לבצע את הסיבוב היומי לפני שעת הארוחה ולתת לו להמתין לקערת האוכל שלו לפני שאתם מגישים לו אותה. הדבר יגרה את האינסטינקטים שלו בדומה לאבות אבותיו בטבע. על מונג אוכל לכלבים ראו כאן.

חשוב שלא למלא את הקערה של הכלב באופן מתמיד. כלבים שהאוכל זמין להם כל העת מאבדים לעיתים את העניין במזון שלהם והכלב יותר ויותר ינסה לקבל מהמזון של בני האדם, אשר אינו מותאם לצרכיו. כאשר המזון זמין גם לא ניתן יהיה להעביר את הכלב בתהליך אילוף והכלב יהיה בסיכון מוגבר להשמנת יתר. 

 

ליצור שגרת האכלה

הטיפ הבא שלנו אינו תמיד אפשרי בעולם המודרני אך מומלץ לנסות לעמוד בו ככל שניתן. מומלץ ליצור כבר מגיל צעיר אצל הכלב שגרה של האכלה במועדים קבועים. הדבר מאפשר ספיגה טובה יותר של המזון ומאפשר יותר בקלות את החינוך לעשיית צרכים בזמנים קבועים ומחוץ לבית. 

כשמדובר בכלבים בוגרים מומלץ להתאים את מועד הארוחה לעונות השנה. בעונת הקיץ, כאשר חם עדיך לתת לכלב לאכול את הארוחה המרכזית בשעות הערב וארוחה קטנה יותר בבוקר בעונת החורף, כלבים בוגרים צריכים יותר מזון רב מכיוון שהם צריכים לשמור על חום גופם. בעונת החורף כדאי לחלק את התזונה היומית לחצי בבוקר וחצי בערב.

ארבעה טיפים לבעלי כלבים

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא