חיפוש

את מי תובעים על תאונת דרכים?

תאונת דרכים היא אירוע לא נעים. הנזק שיכול להיגרם כתוצאה מתאונת דרכים שונה ממקרה למקרה. בעוד שישנן תאונות דרכים המותירות את הנפגע עם נזק קטן ושולי, ישנן תאונות שיכולות לגרום למוות. בין שני המצבים הללו קיימים נזקים רבים שיכולים להיגרם למי שנפגע בתאונת דרכים.

בכל אופן, נפגע תאונת דרכים זכאי לקבלת פיצוי כספי, על מנת שהוא יוכל להתמודד עם הנזק שנגרם לו בצורה שלא תפגע בו מבחינה כלכלית. אז את מי תובעים? המשיכו לקרוא.

 

תאונת דרכים

תאונת דרכים היא בוודאי אירוע לא נעים. תאונת דרכים היא לא דבר מתוכנן, אבל היא יכולה לגרום לנזק רב לאנשים שונים. בתאונת דרכים יכולים להיות מעורבים שני רכבים, כמה רכבים במקביל או רכב אחד. בנוסף, גם הולכי רגל יכולים להיות מעורבים בתאונת הדרכים, במידה והם נפגעים כתוצאה מהתאונה שנגרמת. ברוב המקרים, הנזק הגופני שנגרם בתאונת הדרכים פוגע בנפגע מבחינה כלכלית.

למשל, מי שנפגע בצורה חמרה וזקוק לטיפולי שיקום, גם יצטרך לשלם עליהם כסף וגם לא יוכל להגיע אל העבודה ולפרנס את עצמו. גם נזק לרכוש, כפי שיכול להיגרם לרכב שנהרס במהלך תאונת דרכים, הוא נזק שראוי לתת עליו פיצוי כספי. תוכלו לקרוא עוד באתר https://www.df-law.co.il על ההיבט המשפטי של תאונות הדרכים.

 

אחריות על הנהג הפוגע

החוק קובע שהנהג הפוגע, שבעקבות הפעולות שלו נגרמה התאונה, הוא זה שנושא באחריות. בנוסף, החוק קובע כי כל אזרח שעולה על הכביש מחויב בביטוח חובה לרכב. לכן, כאשר נהג מבצע תאונת דרכים, הוא צריך לתבוע את הביטוח של הנהג שפגע בו.

גם גורמים אחרים שהשתתפו בתאונה צריכים לתבוע את הביטוח של הנהג הפוגע. הולך רגל שנפגע בתאונת הדרכים יתבע גם הוא את אותו הביטוח, כמו גם אדם שרכוש שלו נפגע כתוצאה מאותה התאונה. ההליך המשפטי יתנהל מול חברת הביטוח ומול הנהג הפוגע, כאשר אחריות הפיצויים מוטלת על חברת הביטוח בה היה מבוטח הנהג הפוגע.

 

רכב ללא ביטוח

ישנם מקרים חריגים, בהם הנהג הפוגע לא מבוטח. כמובן שהדבר מהווה עבירה על החוק מבחינת אותו נהג, אבל זה גם מעמיד אתכם בסיטואציה בעייתית, מכיוון שאין ביטוח שניתן לתבוע אותו. לכן, כאשר נפגעים כתוצאה מתאונה עם נהג שאינו מבוטח, צריך לפנות אל קרנית, הגוף המפצה נפגעי תאונות דרכים במקרים הללו שאין ביטוח שניתן לתבוע.

 

תאונת דרכים בזמן העבודה

תאונת דרכים שמתרחשת בזמן העבודה, בדרך חזרה מהעבודה או בדרך אל העבודה היא תאונת דרכים שנחשבת גם לתאונת עבודה. גם במקרים הללו מדובר על תביעה של חברת הביטוח. למרות זאת, אם ישנו חשד לרשלנות מצד המעסיק שלכם, תוכלו לתבוע אותו.

למשל, אם ביצעתם נסיעה במהלך העבודה ברכב בעייתי, בידיעת המעסיק שלכם מבלי שהוא הודיע לכם, ייתכן ותוכלו להגיש נגדו תביעת פיצויים בגין תאונת עבודה עקב רשלנות שלו.

תאונת דרכים

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא