חיפוש

דירוג אשראי של חברה בישראל

אתם מנהלים חברה ותרצו לקדם אותו? רוצים להגדיל אותה ולהנפיק אותה אפילו בבורסה? אם כך, ברור מדוע הנושא של דירוג אשראי של חברות בישראל מעניין אתכם, וכדאי שתדעו: מדובר על עניין שדורש מקצועיות ומומחיות לכל אורך הדרך.

 

מה המשמעות של דירוג האשראי?

באופן כללי ניתן לומר שדירוג אשראי הוא למעשה סוג של ציון אשר מסכם את סיכוי האשראי של חברה מסוימת. זו הערכה של היכולת של החברה לעמוד בכל ההתחייבויות הכלכליות שלה ולשלם את כל החובות שלה בזמן. מה שכן, חשוב להיות מודעים לעובדה שקיימות בישראל חברות דירוג אשראי שונות, ולמעשה, לכל אחת מהחברות הללו יש סולמות הערכה אחרים.

חברות דירוג האשראי בפועל מקבלות את המידע ישירות מהחברות שמעוניינות בעזרה כלכלית וממקורות נוספים, וזה למעשה משמש כאינדיקציה להחלטה האם לעזור כלכלית לאותה חברה או לא.

 

עבור מה משמש דירוג אשראי של חברה?

עוד נתון שצריך להבין כאשר מדברים על דירוג אשראי של חברה בישראל, הוא שלמעשה דירוג האשראי נותן הערכת מצב על:

  • יכולת החברה לגייס כספים בשוק ההון
  • להנפיק אגרות חוב
  • להחזיר את חובותיה

 

בצורה כזאת, מי שיבחר להשקיע באותה חברה, יוכל למעשה להעריך ברמה כזו או אחרת, שאם הוא ירכוש אגרות חוב של אותה חברה, הערך שלהן יעלה עם הזמן. לדירוג האשראי של חברה יש משמעות אדירה מבחינת המשקיעים בה, שכן הוא מעניק לנו את האפשרות להבין מהם סיכוי האשראי של אותה חברה.

 

מהם הגורמים שיכולים לקבוע את דירוג האשראי של החברה?

ישנם מספר פרמטרים שונים שיכולים להשפיע על דירוג האשראי של חברות בישראל ומדובר על מודלים מתמטיים סטטיסטיים שבעזרתם ניתן לקבוע את הדירוג ואת הסיכונים. מה שכן חשוב לדעת, זה שאפילו אם דירוג האשראי שלכם ברגע מסוים אינו מוצלח וזה מונע מכם לעשות פעולות שונות שתרצו לעשות בעתיד, ניתן לשנות את המצב.

 

איך באמת משנים את דירוג האשראי?

כמובן שלא מדובר על פעולה שתוכלו לעשות בכוחות עצמכם, כי ההפך הוא הנכון. תוכלו לפנות אל אנשי המקצוע הנכונים, להפקיד בידיהם את המשימה וליהנות משינוי משמעותי בדירוג האשראי שלכם. מה שכן, חשוב להבין שלא תמיד ולא כל אחד יוכל לעשות זאת, שכן זה תלוי כמובן התנהלות של החברה שלכם עד היום.

איזה סיכונים כלכליים היא לקחה בעבר? עד כמה היא איחרה בתשלום החובות שלה ועוד. כאשר תפקידו את המשימה הזאת בידי אנשי מקצוע שחיים ונושמים את עולם דירוגי האשראי, הם יוכלו לבדוק את המצב שלכם ולהציע לכם פתרונות שונים. אפשר לשפר את דירוג האשראי אך חשוב להבין שמדובר על תהליך ולא על משהו שניתן לעשות ביום אחד.

לכן אין טעם לדחות את הדברים ורצוי לפנות כמה שיותר מהר אל אנשי המקצוע הכי טובים שיש היום בתחום הזה.

כרטיסי אשראי

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא