חיפוש

מהן הדרכים של הורים גאים לעשות על מנת לקבל החזר מס?

לאחר שנים של אפליית הורים גאים שלא קיבלו הכרה מהמדינה ולא קיבלו הטבות מס בעקבות זאת – חל שינוי. בשנת 2013 תוך כדי דיונים בכנסת, רשות המיסים הודיעה כי תיתן הטבות מס לזוגות גאים ותשווה אותם לזוגות סטרייטים. במאמר זה נבחן איך הורים גאים יוכלו לקבל את החזר המס שמגיע להם 

 

להורים גאים מגיעות זכויות כמו לכל הורה אחר

על פי סעיפים 66ג 4 ו-5 לפקודת המס, הזכאים להטבת מס הינם בני זוג אשר אחד מהם גבר והשנייה אישה. ב- 2013 קבעה רשות המיסים כי גם הורים שהינם חד מיניים זכאים לקבלת הטבות במס מכוח סעיפי החוק הללו. השינוי הוסבר בכך שבהעדר תמיכה כלכלית שלה בהורים גאים, הם חווים פגיעה בזכויותיהם וברווחתם של הילדים שהם מגדלים. ילדים להורים חד מיניים צריכים לקבל זכויות שוות כמו ילדי הורים דו מיניים – הם צורכים טיטולים, בגדים, מזון ועוד ככל ילד אחר ואין להפלותם. לפיכך, בין שאר הזכויות, הורים חד מיניים מקבלים כיום החזר מס להורים גאים בצורה חוקית ומוסדרת.

 

כך עושים זאת

כהורים גאים, בדיוק כמו הורים סטרייטים, עליכם לדווח למעסיק על זכאותכם לקבל  החזר מס עכשיו. זאת באמצעות מילוי טופס 101 שיעדכן את ראשות המיסים בעובדת היותכם הורים גאים והורים בכלל. כך תוכלו לקבל זכויות שוות להורים סטרייטים. טפסים נוספים שצריך למלא הם טופס 135 המפרט את מצבו המשפחתי של המעוניין בהחזר המס, וטופס 106 שניתן לקבל מהמעסיק ובו נמצא פירוט המשכורת במהלך השנה.

 

אילו דרכים יש להגשת הבקשה?

בדיוק כפי שהורים סטרייטים יכולים להגיש את הבקשה, גם זוגות גאים יוכלו להגיש את הבקשה במספר דרכים מקובלות. ניתן להגיש את הבקשה באופן עצמאי אך הרבה הורים גאים נמנעים מכך ומעדיפים להתייעץ ולהיעזר בשירותי חברה המתמחה בייעוץ מס – אפשרות המסייעת לזרז ולייעל את התהליך.

 

האם ניתן להימנע מהבירוקרטיה?

אנשים רבים וביניהם הורים גאים, נמנעים ממהלכים שונים הכרוכים בדרישת כספי החזרי מס, זאת מאחר שהבירוקרטיה הישראלית המייגעת דורשת המון הוכחות ומסמכים בעת הגשת הבקשה, ורבים פשוט לא מעוניינים להתעסק עם רשויות המס. העניין הוא, שכיום ניתן להימנע מכל תלאות הבירוקרטיה באמצעות לחיצת כפתור ובדיקת אונליין. ישנן חברות המתמחות בהחזר מס, אשר מקבלות מכם את הפרטים ותפקידן להגיש מטעמכם את כלל המסמכים הנחוצים לכל הגופים. בעזרת מומחים ורואי חשבון מטעמן, הן פועלות לקבלת ההחזר הגבוה ביותר שניתן, בצורה מהירה וקלה.

 

עשו שיעורי בית ובחרו את החברה המתאימה לכם

קיימות חברות שונות המציעות לכם שירות מהיר באינטרנט תוך ליווי מומחים ובעבור סכום סימלי להגשת הבקשה – וזאת באופן פשוט ובצורה חוקית ומהימנה. לפיכך, עשו בדיקה מהירה במנועי החיפוש האינטרנטיים, כדי לאתר את החברות הללו, התייעצו עם חברים ועם קרובים אליכם שעברו את התהליך ושאלו על הסכומים אותם שילמו בעבור השירות. כך תוכלו לבצע סקר שוק ולחסוך מאות עד אלפי שקלים בהגשת בקשה של החזר מס.

כולנו  משלמים כל חיינו לרשות המס, ולכולנו מגיעות זכויות שוות. אל תתנו לכסף שלכם לאבד מערכו אצל רשות המס, הגישו את הבקשה להחזר ואולי תופתעו מההחזר שיבוא בדיוק בזמן המתאים.

הורים גאים מקבלים החזר מס

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא