חיפוש

ההבדל בין קנדלברה לחנוכייה

היכרות עם ההבדל בין קנדלברה לחנוכייה יכולה לסייע לכל מי שמחפש מתנה מקורית שקשורה לחגי ישראל, או כמובן עבור אנשים שמעוניינים לשדרג את ארון היודאיקה שלהם. אז איפה באמת רואים את ההבדל הזה ואיך בוחרים כלי כסף? הנה המדריך המלא.

הקנדלברה היא פמוט רב קנים שיכול לשמש להדלקת נרות שבת. לעומת זאת, חנוכיה כשרה חייבת להיות בעלת 8 קנים בלבד. כמו כן, הקנדלברה מגיעה בעיצובים שונים וכאשר הקנים עצמם אינם זהים ואחידים מבחינת הגובה והמרחק. לשם השוואה, בחנוכיה כשרה כל הקנים חייבים להיות באותו גובה ובאותו מרחק אחד מהשני – למעט השמש.

במילים פשוטות, הקנדלברה היא כלי יודאיקה לכל דבר ועניין. מנגד, החנוכיה היא תשמיש קדושה שנדרש לעמוד בסטנדרטים הלכתיים מסוימים. אז כמובן שאפשר לשלב גם את הקנדלברה וגם את החנוכייה בארון הקדושה היהודי, אבל צריך להבין את אופן השימוש השונה שלהם.

 

מהי מנורת בית המקדש?

רבים מתייחסים אל הקנדלברה בתור מנורה בעלת שבעה קנים, כמו זו שדלקה בבית המקדש. אבל כמו עם חנוכייה, גם כאן קיימים הבדלים בין המנורה לבין החנוכייה.

ראשית, החיוב של החנוכייה הוא לדורות בעוד במנורה הוא בימי המקדש והמשכן. שנית, את החנוכיה יכול להדליק כל אדם – בעוד את המנורה מדליק רק הכהן הגדול. כמו כן, חנוכיה מדליקים בכ"ו בכסלו.

 

כיצד בוחרים חנוכייה?

חנוכיה היא תשמיש קדושה מוכר וידוע שאותו בוחרים לפי שיקולים שונים. השיקול המכריע הוא כאמור האם החנוכיה כשרה, אך רוב המקומות שמציעים למכירה תשמישי קדושה מאפשרים להתמקד מלכתחילה אך ורק בדגמים כאלה. לאחר מכן, ניתן להיכנס אל עובי הקורה ולהשוות בין סוגים שונים של חנוכיות לפי עוד כמה שיקולים.

כך לדוגמא רצוי לבחור חנוכיה שמתאימה לסגנון העיצוב המועדף ולבדוק האם היא מיוצרת מכסף טהור. גם את הקנדלברה וגם את החנוכיה ניתן לייצר מסוגים שונים של כסף טהור, כאשר הדגש הוא על התאמה שלו לצרכים ולתקציב. אבל למרות שהכסף הטהור מעט מייקר את העלות של החנוכייה, הוא משתלם בטווח הארוך כי הוא עמיד ולא סובל מבלאי ושחיקה.

 

איך בוחרים קנדלברה?

החדשות הטובות הן שיש המון סוגים שונים של קנלדבריות שאפשר לבחור מתוכן. כך לדוגמא ניתן לבדוק מראש באיזה חומרי גלם השתמשו על מנת לייצר כל סוג של קנדלברה, איך זה משפיע על המחיר ומה המשמעות מבחינת עמידות בפני בלאי ושחיקה.

בנוסף, אפשר לבחור קנלדברה על פי סגנון עיצוב מסוים. כיום למשל ניתן להשיג את הקנדלברה בלי להתפשר על הקשר ליהדות ועל הערך המוסף המסורתי. במידת הצורך, מומלץ כמובן להתייעץ עם בעלי מקצוע.

יש לכם שאלות נוספות? רוצים להתייעץ עם איש מקצוע? כנסו להזמנת קנדלברות והמומחים של חדד כסף טהור יעמדו לרשותכם!

הורים ושני ילדים מדליקים נרות חנוכה על הרצפה
הורים ושני ילדים מדליקים נרות חנוכה על הרצפה
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא