חיפוש

מהן הזכויות בעבודה להורים לילדים עם צרכים מיוחדים?

לא פעם, הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים מבינים שהקושי שעמו הם מתמודדים לא נשאר אך ורק בגבולות הבית, אלא, הוא גולש גם אל מקום העבודה. שכן, בדומה לכל הורה אחר, גם הם צריכים להתמודד לעיתים עם ילד שזקוק לתשומת לב שלהם מסיבות שונות. ברור לכל אחד שמדובר בהתמודדות שונה כאשר מדובר בהורה לילד עם צרכים מיוחדים. לכן, המדינה העניקה זכויות בעבודה שיקלו על ההורים. בשורות הבאות נציין בפניכם את הזכויות הללו.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי אנו כותבים לאחר שפנינו אל גורמים שמבינים דבר או שניים בגידול של ילד עם צרכים מיוחדים. למקרה שאתם תוהים במי מדובר, נשתף אתכם שאלו הורים לילדים מוגבלים. כן, פנינו אליהם כדי שנוכל לקבל מהם את כל המידע בנוגע לזכויות בעבודה. שכן, הם אלו שמכירים את הזכויות הללו מקרוב.

לשמחתנו, פנו אלינו מעל ל – 30 הורים וכל אחד מהם כתב כמה מילים על זכות שמשמעותית עבורו. כך שבסופו של דבר, התאפשר לנו לכתוב את המדריך הנוכחי ולבחור את הזכויות הנפוצות ביותר שנכתבו בקרב ההורים. זו ההזדמנות להודות להם על הסיוע. שכן, בזכותם, הורים שפחות בקיאים בנושא, יוכלו לקבל מידע בתחום.

 

הזכות שציינה ש', אמא לילד בעל מוגבלות מפתח תקווה

ש' ביקשה להישאר בעילום שם. היא כתבה לנו שהזכות המשמעותית ביותר שמסייעת לה זו האפשרות לקבל מסגרת חינוכית לילד גם בימים שיש חופשות ובימי חג. הדבר מאפשר לה לעבוד כרגיל ולא לבקש חופשים בימים שבהם לילדים אחרים אין מסגרות. לדבריה, יש קייטנות יום שמתקיימות בחופש הגדול וגם בחגים. היא הזכירה את האתר allrights.co.il וביקשה שנכתוב שכדאי לבקר בו אם אתם מרגישים שאין לכם מספיק ידע בכל הזכויות שמגיעות לכם.

 

הזכות שציין א', אבא לילדה בת 19 עם צרכים מיוחדים מתל אביב

א' ציין בפנינו שניתן לקבל מסגרות דיור מחוץ לבית עבור בוגרים. יש לו ילדה בת 19 שעוד רגע תהיה בת 20. לדבריו, היא רוצה מאוד לפרוש כנפיים ולגור "לבד". אם היא הייתה גרה לבדה, הוא כנראה היה צריך להתפטר ממקום העבודה כדי לסייע לה בהתמודדות בסיסית עם החיים. אבל לדבריו, יש לו את הזכות לקבל מסגרת דיור מחוץ לבית שמקנה לו האפשרות לעבוד כרגיל.

 

הזכות שציינה ל', אמא ל – 2 ילדים עם מוגבלות בגילאי 10 ו -3 מיפו

ל' ציינה בפנינו שהזכות המשמעותית ביותר שהיא מקבל שנוגעת לתחום העבודה נוגעת לנקודות הזיכוי במס הכנסה. לדבריה, היא זכאית  ל – 2 נקודות ניכוי. כך שמנוכה מס מופחת באופן משמעותי מכל משכורת שהיא מקבלת.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לגלות את הזכויות בעבודה שיש לכם כהורים לילדים עם צרכים מיוחדים.

הורים לילדים

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא