חיפוש

האם ניתן לקבל החזר מס פיצויים מהעבודה?

פיצויי פיטורים יכולים במקרים רבים להגיע לסכומי כסף משמעותיים במיוחד, תלוי בוותק של העובד ובצבירת ימי החופשה והמחלה שלו, וכן בגורמים נוספים. ישנם עובדים הבוחרים לא למשוך את כספי הפיצויים שלהם ולהעבירם למשל, לחיסכון הפנסיוני שלהם. אך עבור אלה שכן מושכים את כספי הפיצויים, עלולים לנכות מהם מס, מה שאומר שבהמשך הדרך אותם אנשים זכאים להחזר מס.

 

מהם כספי הפיצויים

להליך פיטורים יש פנים רבות. באופן כללי, הדבר יכול להיעשות בדרכי נועם ובהסכמה הדדית, או לחילופין בהפתעה ובפגיעה בעובד. בשל העובדה שמדובר בהפסקה פתאומית של העסקת העובד ופגיעה בפרנסתו, מחויב המעביד בתשלום כספי פיצויים. כספי פיצויים מגיעים לעובד כאשר הוא עומד בפני פיטורים, או במעמד הפרישה שלו, אז יקבל אותם כחלק בלתי נפרד מקצבת הפנסיה שלו. החזרי מס בגין פיצויים מוענקים על ידי רשות המיסים בגובה של משכורת אחת לכל שנת עבודה.

 

אופן קבלת הפיצויים

חשוב להבין שיש חשיבות לאופן קבלת הפיצויים בגין פיטורים מהעבודה. במידה ואדם מקבל את הפיצויים כמענק חד פעמי, יש לזכור כי מדובר בהכנסה החייבת במס. מפני שמדובר בסכום גדול ברוב המקרים, תשלום המס על המענק יהיה משמעותי. רשויות המיסים מציעה הקלות במס שיכולות להגיע עד לפטור מלא מתשלום על מענק פיצויים. במקרים בהם המס ירד שלא לצורך, ניתן לבקש ולקבל את המס בחזרה.

 

תקרת משיכה- מרכיב חשוב בהחזרי המס על פיצויים

מענק הפיצויים נועד בין היתר לסייע לעובד שפוטר להתמודד עם הוצאותיו השוטפות מציאת מקור הכנסה אחר, או הסדרת קצבה במקרים מסוימים. מתוך כך, רשות המיסים מאפשרת משיכה של חלק מסכום הפיצויים ללא גביית מס. עם זאת, ישנה תקרת משיכה שנקבעת בכל שנה ובמידה ועוברים אותה, אז תתבצע גביית מס על הפיצויים. ככל שהעובד ותיק יותר וצבר יותר שנות עבודה, כך תגדל תקרת המשיכה שלו. ישנה תקרה קבועה כללית הקבועה בחוק והיא בגובה של 12,000 שקלים לשנת עבודה לערך.

 

הגשת בקשה להחזר מס

במידה ואכן נוכה מס ממענק הפיצויים של העובד, מומלץ להגיש טופס בקשה להחזר מס לרשויות המיסים. ניתן לבצע זאת על ידי הגעה לפקיד השומה הרלוונטי, להעביר את הבקשה דרך רואה חשבון מנוסה או לבצע זאת באופן עצמאי באתר האינטרנט של רשות המיסים.

 

עוד לא משכתם את הפיצויים? התייעצו עם איש מקצוע

כאמור, המטרה היא לצמצם ככל הניתן את גביית המס ממענק הפיצויים. אם טרם משכתם את סכום הפיצויים שמגיע לכם מהעבודה, מומלץ להיוועץ עם רואה חשבון בדבר הדרך הנכונה ביותר על מנת להימנע מהצורך בהחזרי מס. רואה החשבון יבחן את המקרה וימליץ לכם על דרכי הפעולה הנכונות ביותר, ואף ילווה את תהליך החזר המס במידה ויש צורך בהליך שכזה.

החזרי מס

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא