חיפוש

כל מה שחשוב לדעת על היינות המתאימים לשבועות של יקב רמת הגולן

מומחים מכל העולם מנסים כבר מאות שנים לפתח נוסחה אחידה של התאמת היין למזון איתו הוא מוגש.

למעשה יש כבר נוסחה כזו, פחות או יותר, אבל היא משתנה מדי פעם והדגש הכי בולט שהתווסף אליה בשנים האחרונות עוסק דווקא בחשיבות הטעם האישי והתאמת הטעמים לחך הטועם, יותר מאשר לחוות דעת של מומחים, מנוסים ומשכילים ככל שיהיו.

גם אנחנו ביקבי רמת הגולן מאמינים בהתאמה אישית של היין לחיך, אבל מבינים גם שיש יינות שמחמיאים יותר לטעמים מסוימים, במיוחד כאשר מדובר על טעמים שונים של גבינות.

 

גבינות קשות וחריפות

אתם יכולים לאכול את הגבינות כחלק מפלטת גבינות, או כחלק מתבשיל, או מאפה גבינות, אבל אם הארוחה כוללת מרכיב משמעותי של גבינות קשות חריפות, שיש להן אחוז גבוה של שומן וטעמים דומיננטיים, כמו פרמזן, פקורינו, צ'דר ועוד –  כדאי להגיש לצד יין אדום חזק, שיהווה השלמה נעימה ויצליח לעמוד בלי להיעלם לצד הגבינות עזות הטעם.

זה יכול להיות קברנה סוביניון של ירדן, או סירה של כרם אלוני הבשן, מרלו של כרם יונתן ואפילו בלנד אדום של גמלא.

 

גבינות מיושנות

יינות אדומים יכולים להיות מיושנים בחבית לזמן רב ולקבל טעמים עמוקים יותר. במקרה הזה הם מתאימים במיוחד לצד גבינות מיושנות משובחות.

יין כזה לדוגמה יכול להיות גמלא סנג'ובזה שעובר תהליך יישון של 12 חודשים.

 

גבינות עדינות וטריות

למרות הגישהה חדשה יחסית בתחום היינות, לפיה יש לבחור התאמה בין יין לאוכל לפי הטעם האישי, עדיין נהוג לשדך גבינות עדינות וצעירות עם יין לבן.

הטעמים שלו לרוב עדינים יותר, הוא חלק ומתקתק לעיתים, טעמיו נעימים על הלשון והוא אפילו לבן, כמו הגבינה.

במקרה כזה תוכלו להגיש לשולחן יין ירדן קצרין שרדונה, או ירדן גוורצטרמינר וגם גמלא ריזלינג למשל, ישתלב נפלא בארוחה כזאת.

 

גבינות חריפות וכחולות

גבינות חריפות וכחולות נהוג להגיש לייד יין מתוק, שיסתור את החריפות ויאפשר לכם להנות מהטעם העמוק של הגבינה, בלי להגביר את החריפות עם יין כבד.

הר חרמון מוסקטו, או ירדן הייטסוויין ישתלבו נפלא לצד גבינות כמו סנט מור, רוקפור וגבינות דומות אחרות.

 

לסיכום

ככל שהגבינות שאתם מגישים הן שמנות וטעמן חזק, כך תוכלו להתאים להן יין מיושן יותר, אדום יותר, בעל טעמים חזקים יותר. מנגד, טעמים עדינים ורכים של גבינות טריות למשל, מתאימים מאוד ליינות לבנים ועדינים בטעמם, כאלה שלא יאפילו על הטעם העדין של הגבינה.

יחד עם זאת, כמו שכבר אמרנו – הזמנים השתנו והיום, הטעם האישי הוא המלך, אז אם אתם ממש רוצים ליהנות עד הסוף מארוחת גבינות ויין מפנקת, הגישו לשולחן 3-4 סוגים שונים של יין, לצד 5-6 סוגי גבינות, עם ירקות, פירות ומאפים ותהיה לכם ארוחת שבועות מושלמת.

רוצים ללמוד עוד על התאמות בין יין לאוכל? כנסו לכאן: https://www.golanwines.co.il

יין וגבינה - יקב רמת הגולן

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
אסאדו
קייטרינג אסאדו לחתונות

מתחתנים בקרוב? רוצים להעניק לאורחים שלכם חוויה קולינרית בלתי נשכחת? כעת יש לכם את הדרך, והיא קלה מכפי שחשבתם. כל הפרטים – במאמר הבא. קייטרינג

קרא עוד »