חיפוש

המדריך המלא לבחירת קופת גמל להשקעה

אחת הסוגיות שאיתן מתמודדות הרשויות האחראיות על נושא הפנסיה במדינת ישראל, היא מצב שבו יש אזרחים רבים בגיל הפנסיה, שההכנסה העיקרית, ולעיתים קרובות גם היחידה שלהם, היא קצבת הביטוח הלאומי. קצבת הזקנה, יחד עם התוספות הנובעות מהעדר הכנסה, איננה מספיקה כלל ועיקר לניהול חיים נורמאלים במדינת ישראל. מצד שני, יש עובדים רבים המתקרבים לגיל הפנסיה, שכבר מעכשיו ברור שהפנסיה שלהם תהיה מזערית.

זאת, כיון שרק לפני כעשור נכנס לתוקף חוק פנסיה ממלכתי, והיישום שלו התחיל לפני שנים ספורות ובמשך שנים היו רבים בישראל שעבדו והשתכרו אבל לא הפרישו לפנסיה. כך נוצר מצב שבו עצמאים ושכירים המרוויחים משכורות נאות עד הפנסיה, נותרים ללא הכנסה חודשית נאותה לאחר הפרישה. תיקון 190 לפקודת מס הכנסה נועד לפתור, ולו רק באופן חלקי, את הבעיה ולאפשר לקבוצת האוכלוסייה שתוארה לעיל להשתמש בחסכונות הפרטיים שלה על מנת לייצר יש מאין קרן פנסיה. מהו תיקון 190 לפקודת מס הכנסה? מה משמעות המושג קופת גמל להשקעה ומה הקשר בינו לבין מתן האפשרות להגדיל את הפנסיה החודשית?

כסף גדל על עצים
כסף גדל על עצים

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה מאפשר לשכירים ולעצמאיים כאחד, שצברו עם השנים חסכונות כספיים בהיקפים משמעותיים יותר או פחות, להשקיע את הכספים שהצטברו בחסכונות בקופות גמל ייחודיות, המוגדרות כקופות גמל להשקעה. כך, מי שיבצע את ההשקעה ירוויח למעשה פעמיים: פעם אחת, בעצם העובדה שהוא מפנה כספים ששוכבים בפיקדונות או בתוכניות חיסכון, שהריבית עליהן אפסית, לאפיק השקעה נושא רווחים העולים באחוזים ניכרים על עליית המדד ועל הרווחים בכל פיקדון או תוכנית חיסכון.

ופעם שנייה, ירוויחו החוסכים מעצם העובדה שתשלומי המס על הרווחים בקופות הגמל להשקעה הם נמוכים יחסית, ועומדים על חמישה עשר אחוז לכל היותר, במקום עשרים וחמישה אחוזים במקרים הרגילים. זאת ועוד – חוסכים אשר ימשכו את החסכונות שלהם מקופת הגמל להשקעה בצורת קצבה חודשית, ייהנו מפטור מלא ממס על הרווחים, מה שיאפשר להם לשמר את הסכומים המופקדים בקופת הגמל לאורך זמן.

 

מה זה קופת גמל להשקעה

קופת גמל להשקעה היא קופת גמל שאליה יוכלו אנשים שיש ברשותם תוכניות חיסכון או פיקדונות בסכומים ניכרים, להעביר את הכספים העודפים שנצברו אצלם במשך השנים. מעבר לתשואות הגבוהות שקופות הגמל מניבות בדרך כלל לחוסכים בהן, אחד היתרונות הגדולים בקופות הגמל האלה טמון בעובדה שאת הכספים שהופקדו ניתן למשוך ללא קנס וללא כל התייחסות לאורך תקופת החיסכון. אם המשיכה תתבצע בסכום אחד, יחויבו הרווחים במס הכנסה מופחת של חמישה עשר אחוזים כאמור לעיל.

אם המשיכה תתבצע בצורת קצבה, ואם החוסכים הם מעל גיל שישים, לא יחויבו הרווחים במס הכנסה כלל. יתרון משמעותי נוסף הוא שאת הקרנות הללו ניתן להוריש,, והמוטבים ימשיכו ליהנות מאותם התנאים שמהם נהנו החוסכים במקור. כל שכיר וכל עצמאי יכול להפקיד כספים בקופות הגמל הללו וליהנות מכל ההטבות הגלומות בהן. הבחירה של קופת גמל להשקעה צריכה להתייחס בעיקר לתשואות שלה לאורך שנים ולאופי ההשקעה שלה.

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא