חיפוש

המניות בירידה – מה חשוב להכיר לפני פשיטת רגל?

המניות בירידה? ודאי חשבתם על האפשרות לפשוט רגל, וזה גרם לכם להתכווץ במקומכם. סגירה של עסק מהווה פגיעה אנושה בכלכלה וברווחה של מי שעומד בראשו ובתוכו, כמו גם אכזבה וייאוש של בעל העסק מהמצב אליו הוא נאלץ להגיע. במצב כזה חשוב לא להיות פזיזים. כדי לעשות את הדבר הנכון מבלי להיפגע מההשלכות, ישנם מספר דברים שחשוב להכיר לפני שפושטים את הרגל.

 

פשיטת רגל דורשת היערכות מקדימה

הרבה בעלי חוב לא מודעים לכך שהתנהלותם נבחנת, בין היתר, טרם הגשת הבקשה לפשיטת רגל בפועל. העובדה הזו חשובה כדי שבעל החוב ישכיל לנקוט בצעדים מקדימים חכמים, ולא יבצע דברים שעשויים לפגוע בו לאחר מכן.

חשוב שלא להעביר רכוש על שם הקרובים, למשוך כספים או חסכונות מהבנק או לבצע כל מעשה שהוא שעלול להצטייר כחשוד. כל מעשה פזיז שכזה יכול להטות את החלטת בית המשפט, ובמקרים חריגים גם לגרום לביטול של ההליכים.

 

האם פשיטת רגל היא האופציה הטובה ביותר?

הליך פשיטת רגל הוא לא האופציה הטובה מכולן עבור כולם. כשלחייב יש נכסים רבים, עדיף לו שלא להגיע לחדלות פירעון, מאחר וזה לא ישתלם לו כלכלית. החובות הם לפעמים נמוכים, ואפשר לפתור את זה מול הנושים בדרכים אחרות- פריסת תשלומים והסדרי חוב משתלמים נוספים.

כשבוחנים את מגוון האופציות, חשוב לקחת בחשבון נתונים שישפיעו על ההחלטה כמו תקרת החובות, מספר הנושים, ממתי החובות, האם יש נכסים שנדרשת הגנה עליהם וכו'. האופציה שצריכה להיקבע היא זו שתביא אתכם לפתרון יעיל תוך מינימום זמן וכסף.

 

ניהול הליך נכון לשמירה על זכויות

הליך פשיטת הרגל מתחיל מהרגע בו מתחילים לעבוד על הבקשה, גם אם טרם הועברה באופן רשמי דרך הצינורות המקובלים. שלב זה מאופיין באיסוף של מסמכים ואסמכתאות חשובות המאוששות את כל המיוחס לבעל החוב, ולצידן גם תצהירים וכו'.

חשוב למלא את המסמכים הללו בריכוז רב תוך מתן תשומת לב לפרטים הקטנים העולים בהם. חשוב למלא אותם בדקדקנות כדי למנוע טענות לאי אמינות וחוסר שקיפות, אשר עשויות לעלות כתוצאה מטעות בבית המשפט. עורך הדין שמלווה את בעל החוב צריך להיות בקיא במתכונת החקיקה על בוריה, כך שיעמוד על מימוש זכויות עבור הלקוח אותו הוא מייצג.

 

אל תוותרו על ליווי של עורך דין לאורך ההליך

עורך דין פשיטת רגל הוא עורך דין מוסמך, המומחה בתחום אליו התייחסנו במאמר. חשיבותו של עורך הדין נמדדת במתן סיוע בשלב המקדים (מילוי כלל המסמכים) וכן בליווי המקצועי שלו לאורך כל הדרך עד לקבלת פסק דין. לפני שהחקירה מתחילה, חשוב להציף בפני עורך הדין את כל השאלות העולות ולבצע איתו סימולציות כדי למנוע התקלות בבית המשפט.

איש מרוקן כיסים

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא