חיפוש

העונשים הפוטנציאליים לנער שנהג בשכרות

לא מספיק שנהיגה בשכרות מוגדרת כאחת מעבירות התעבורה החמורות, העומד מאחוריה הוא נהג צעיר שרק קיבל את רישיונו? הסכנה לאישום חמור ואף מכריע לרזומה התעבורתי שלו גבוהה.

אז מהם העונשים לנהגים צעירים בעבירת נהיגה בשכרות או נהיגה תחת השפעה? והאם יש מה לעשות כדי להימנע מהעונשים המקסימליים?

 

העונשים על נהיגה בשכרות

לא בכדי נחשבת נהיגה לשכרות לעבירת תעבורה חמורה. לא רק שבמסגרת עבירה זו הנהג עצמו מסתכן, אלא שכל סביבתו מסתכנת כפליים. ולכן הענישה לנהגים שהואשמו בעבירת נהיגה בשכרות עומדת על שנתיים פסילת רישיון בפועל, לצד קנס כספי כבד, פסילה נוספת על תנאי ועשר נקודות רישוי.

נהגים שיבצעו תוך פחות משנה עבירה דומה, צפויים להיענש כפליים: פסילת רישיונם תעמוד על ארבע שנים והרי שהחתימה על כתב ההתחייבות להימנע מביצוע עבירה דומה נכנס לתוקפו ויחמיר אף יותר עם גובה הקנס והפסילה. אם השופט יחליט, תקופת הפסילה במצב כזה אף עלולה להיות באופן מצטבר ולא חופף.

במילים אחרות – נהג שקיבל פסילה מותנית של שנה למשך שנתיים, ייאלץ לספוג הן את שנת השלילה כתוצאה מהפרת ההתחייבות והן את ארבע השנים שצפויות לו מאחר ועבר עבירה דומה. כך יוצא שיוטלו עליו חמש שנות פסילה רצופות.

 

סנקציות נוספות לנהיגה בשכרות

הענישה לנהגים צעירים וחדשים כבדה, אך בתי המשפט הם לא התחנה האחרונה: הנהג צפוי להמשיך להיות נהג חדש למשך שנתיים נוספות וכאמור, לבצע את מבחני הרישוי מחדש לרבות ביצוע בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים כאשר מרגע הזימון ועד מתן התשובות קיים פער של 5-6 חודשים!

נהג שנכשל במבחני המרב"ד ייאלץ להמתין שנה שלמה עד הבדיקה הבאה, או כ-3 חודשים אם יבחר לערער על ההחלטה.

פועל יוצא של פסילות מעבר ל-12 חודשים הוא הצורך לעבור מחדש את מבחני הרישוי על מנת לקבל רישיון. לצעירים מדובר בבעיה כפולה, משום שכך או כך, כל עבירת נהיגה בשכרות שהסתיימה בפסילה תאלץ אותם לגשת גם לבדיקה במכון הרפואי (מרב"ד), מה שעשוי לעלות בזמן יקר ובהתעסקות בירוקרטית מורכבת.

 

אפס אחוז אלכוהול!

מאחר וצעירים נמצאים בתקופת "מבחן" בשנתיים הראשונות לחיי רישיון הנהיגה שלהם, החוק קובע כי הרף של בדיקת האלכוהול הוא 50 מק"ג לליטר אוויר נשוף (או 10 מל"ג בבדיקת דם). זוהי כמות מזערית שכן הרף לנהגים וותיקים (למעלה משנתיים רישיון) עומד על 240 ובהתבסס על הפסיקה, גם עד 290 מק"ג. הנתון מלמד שגם לגימה ממשקה חריף עשויה להגיע לכדי 50 מק"ג ויש להימנע מכך לחלוטין.

 

העונש על נהיגה תחת השפעת אלכוהול

אם קיימת פסילת מינימום, איך זה שחבר שלכם קיבל רק כמה חודשים? התשובה לכך היא שסעיף העבירה כנראה הומר מעבירה בשכרות לנהיגה תחת השפעה שעונשה הוא 3 חודשי פסילה בלבד. הדבר אפשרי רק אם עורך הדין של הנהג מצא כשלים ראייתיים בדו"ח והבדיקה שקיימו השוטרים ויצר מקום לעסקת טיעון ושינוי לסעיף קל בהרבה.

את הכשלים הללו רק עו"ד תעבורה מומחה יוכל לאתר ולעמוד עליהם, תוך ניהול נכון של התיק ושיקולים מושכלים כך שהנהג יימנע מלאבד את רישיונו. התייעצו עם עו"ד תעבורה מוביל בכתובת: https://www.gordonsilver.com.

 

כוס ורכב

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא