חיפוש

השפעת תרבות הפופ על הלבוש שלנו

בלא מעט חברות ניתן לראות איך האופנות המתחלפות אשר מושפעות מהתרבות הפופולרית (Pop Cotlure) מתאימות את עצמן עם הזמן לשינויים שהיא מזמנת מפעם לפעם. בטלוויזיה ובקולנוע אנו רואים איך בתקופות שונות לאורך ההיסטוריה חלו שינויים בלבוש, באומנות, בארכיטקטורה ועוד, כשישנם קודים מסוימים שעליהם להישמר בקפידה אם ברצוננו להיות חלק מתוך אותה תרבות פופ או להשתייך לזרם מסוים בתוכה.

 

אופנה מתחלפת

מדי שנה בשנה, או בעצם למעשה אפילו מדי כל עונה מתחלפת, ניתן לראות בחנויות את התחלפות קולקציית הבגדים על המדפים ובחלונות הראווה. תוכלו להיכנס לדוגמה לאתר https://www.hm.com/hw_il/index.html ולהיווכח איך מקפידים על הצגת אמירה אופנתית והובלה של טרנד בקול ייחודי, יוצא דופן וצלול שמטרתו להיות סמן של חדשנות, של אופנה ושל הובלת זרם.

זוכרים את תחילת הקריירה של מדונה וכיצד היא השפיעה על שוק החזיות? או את אבריל לוין שהחזירה את אופנת הסקייטרים לרחובות? ומה עם מייקל ג'קסון, מלך הפופ דאז, והכניסה המאסיבית של כפפות אצבע או מגבעות רחבות שוליים?

אופנה מתחלפת

דמויות להערצה ולחיקוי

כשאנחנו מעריצים כוכב או כוכבת פופ או להקה, בעיקר בשנות הנעורים שלנו שבהן מתעצבת דמותנו בעיני עצמנו ובעיני העולם, כאשר אנחנו מגבשים זהות ודימוי עצמי – פעמים רבות חשוב לנו להיות חלק ממשהו. אנחנו מוצאים דמות לחיקוי, אנחנו מנסים להיראות כמו אותה דמות, אנחנו גם חלק מקהל מעריצים של אותו כוכב\ת או להקה, שגם הם משתדלים, ממש כמונו, להידמות למודל הנערץ שלהם.

בשנות התשעים המוקדמות, למשל, היו להקות הגראנג' מסיאטל אלה שבעיקר השפיעו על הלבוש של הנוער בארץ: שיער ארוך, ג'ינס משופשף ואף קרוע, חולצות פלנל, נעליים שחורות גבוהות. מעט לאחר מכן הפריצה של הראפ וההיפ-הופ החדירה מכנסיים רחבים, הרבה "בלינג" (כמויות גדולות של תכשיטים מנצנצים ולרוב גם מאוד עבים), חולצות ג'רזי רחבות וכן הלאה.

בראשית שנות האלפיים הלבוש הפך יותר מוקפד ונקי, והוא ממשיך להשתנות כל העת כשהוא מושפע ממובילי דעת קהל וכוכבי השעה.

דמויות להערצה ולחיקוי 

לא רק כוכבי פופ

אוסקר וויילד, אחד האנשים המפורסמים בהיסטוריה של העת החדשה היה אמנם מחזאי וסופר ולא כוכב פופ, אך הוא בהחלט מהווה דוגמה למשפיען אופנה.  בנוסף על חדות לשונו, וויילד היה ידוע גם בגנדרנותו, באסתטיקה הבלתי מתפשרת שלו, וביכולתו לסחוף אחריו רבים מבני דורו שנהו אחרי הופעתו וניסו להיראות כמוהו.

הוא אמנם דווקא חש בוז ולעג לאופנה, ועדיין, למרות סלידתו ממנה, היה בעצמו ועודנו עד עצם היום הזה אייקון מפורסם של ג'נטלמניות בריטית מלאת חן וגינונים ומושא להערצה לחיקוי.

סיכום

האסתטיקה של הלבוש שלנו מושפעת לעתים קרובות מאוד ממי שאליו אנחנו בוחרים להידמות. במקרה הזה, כוכבי פופ או שחקנים פופולריים מעצבים ומגבשים מראה שמשפיע על כולנו וגורם לנו להתלבש בצורה כזו או אחרת.

השפעת תרבות הפופ על הלבוש שלנו

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא