חיפוש

על ההבדלים בין חנוכיות חב"ד וחנוכיות רגילות

חג החנוכה מתקרב ואתם מתלבטים איזו חנוכייה כדאי לקנות מתנה? ישנם מספר אלמנטים המבדילים בין חנוכיות חב"ד לחנוכיות רגילות, אותם נפרט במאמר.

 

מהן חנוכיות חב"ד?

חב"ד היא חסידות ליובאוויטש (לובביץ') שראשי התיבות שלה הן: חוכמה, בינה ודעת. החסידות החלה את פועלה עוד במאה ה-18 במזרח אירופה והייתה לגוף המפיץ את מצוות וערכי היהדות ברחבי העולם. בדומה לחנוכיות רגילות החנוכיות של חב"ד מכילות 8 קנים, שמש ובסיס. להבדיל מחנוכיות רגילות, מדובר על חנוכיות קלאסיות בהן הקנים יוצאים מהקנה האמצעי בצורה אחידה והקנה האמצעי גבוה יותר ובולט.

למרות שבמסורת החנוכייה היא בצורת קשת מעוגלת, הרבי מלובביץ' קבע על פי ציור של הרמב"ם שהקו של הקנים צריך להיות ישר כלפי מעלה או באלכסון, אך לא קשתי או מעוגל.

לפיכך, הדוגלים בחסידות חב"ד יכולים לרכוש לקראת חג החנוכה חנוכיות כסף טהור בעיצוב חב"ד מסורתי. קטלוג חנוכיות חב"ד של חדד מציע מגוון רחב של חנוכיות קלאסיות כאלו במחירים משתלמים ובאפשרות להזמין בצורה מקוונת באינטרנט ולקבל את החנוכיות במשלוח עד הבית. מבין הדגמים ניתן לבחור חנוכייה אלכסונית או ישרה בגובה ובגודל בהתאם לצורך ולטעם האישי.

 

חנוכיות רגילות

אחת הטענות ההיסטוריות מעלה את הנושא של מנורת בית המקדש שהייתה קשתית ומעוגלת ולא ישרה. על פי עדויות מדעיות וארכיאולוגיות בימי בית שני הייתה קיימת מנורת זהב מעוגלת וכשרה. זו הסיבה שישנן משפחות שבוחרות לרכוש דווקא חנוכיות מעוגלות עם קנה גבוה ובולט באמצע או בצד. בקטלוג החנוכיות ניתן להתרשם מחנוכיות כמו: C2, מנהטן, קשת ארוזית, קשת ונציה, קשת פריז, גוליה ועוד.

כל החנוכיות, בין אם אלו חנוכיות חב"ד ובין אם אילו חנוכיות רגילות, מגיעות בכסף טהור, בעיטורים עדינים או בתבליטים וחריטות. מדובר על עיצובים מרשימים שלא יביישו אף בית בישראל. משפחות שרוכשות חנוכיות כסף טהור יוסיפו ממד חגיגי לאווירת החג הקדושה, יקשטו את הוויטרינה, שולחן החג, אדן החלון או את פתח הבית ויוכלו לקיים את מצוות החג בצורה מכובדת ואלגנטית.

 

מהי החנוכייה המומלצת?

אם אתם מתלבטים בין חנוכיית חב"ד לחנוכייה רגילה לפני שאתם רוכשים אחת על מנת להעניק מתנה לחג, כדאי לוודא אם הנמענים שייכים לחסידות חב"ד או לחסידות אחרת. אם הנושא אינו רלוונטי לנמען, בעיקר אם הוא חילוני, לכו על טעם אישי וסגנון ובחרו בחנוכייה גדולה או קטנה, פרקטית ומהודרת שמוצאת חן בעיניכם.

לבסוף החנוכייה משרתת את אותם הצרכים אצל כולם – הדלקת נרות חנוכה במשך 8 ימים. הדבר החשוב הוא למצוא יצרן אמין שמוכר חנוכיות איכותיות ומעוצבות, עם מבחר גדול, מחירים נוחים, אחריות והמלצות. האפשרות לרכוש חנוכייה באינטרנט היא מצוינת כי היא תחסוך לכם התרוצצות מיותרת לפני החג, פקקים, חניות והרבה כאב ראש.

חנוכיה עם נרות שמן דולקים
חנוכיה עם נרות שמן דולקים
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא