חיפוש

טיפול בסוגי עור שונים – כיצד זה עובד?

מי שבקיאה בתחומי הקוסמטיקה והטיפוח, יודעת שישנם סוגי עור שונים ולכל אחד מהם מותאם טיפול בפני עצמו. עור שומני לרוב לא יצטרך את מה שעור יבש זקוק לו, וייתכן כי טיפולים מסוימים עלולים להזיק ולא להועיל אם אינם מתאימים לסוג העור. ההמלצה היא תמיד להתייעץ עם רופא עור או קוסמטיקאית מוסמכת. אז איך יודעים מה הטיפול בסוג העור שיעזור לך? במאמר זה נסביר את הטיפול בסוגי עור שונים.

 

הבנת סוגי העור

על מנת לטפל בעור הפנים שלנו בצורה הטובה ביותר, חשוב לדעת לאבחן אותו כראוי ולהכיר לעומק את סוגי הטיפול, ולמה בעצם העור שלנו נזקק. הדרך ליופי מתחילה כאן במקום בו אנחנו מבינות את העור שלנו ורוצות לעזור לו. ניתן לחלק את סוגי העור לשלושה סוגים עיקריים – יבש, מעורב ושמן.  הגדרת העור שלנו חשובה על מנת להעניק טיפול אידיאלי וראוי. יש לזכור שסוג העור משתנה עם השנים, בייחוד אחרי לידה במצב הורמונלי.

  • עור יבש הוא עוזר חסר לחות. הנקבוביות הן סגורות וטקסטורת העור מחוספסת. לרוב עור יבש נוטה להתקמט מהר יותר, הוא מגורה יותר ורגיש. לפעמים עור יבש נמתח לאחר שטיפה. עור יבש מומלץ להעשיר בלחות.
  • עור שומני הוא עור עם ייצור מוגבר מדי של שומן. ניתן לזהות את זה במהירות בברק העל עורי, ללא ספק העור מבריק בשמש ויחד עם זה תחושת שמנונית בפרצוף. עור שמנוני המתאפיין בנקבוביות פתוחות, פצעים ופצעונים.
  • עור מעורב מתחלק לשני סוגי גם כן – עור מעורב שמן ועור מעורב יבש. אזורים שונים בפנים ירגישו אחרת. לרוב אזור ה-T של הפרצוף יהיה שמנוני. מדובר באזור מצח, אף וסנטר. שאר העור יהיה רגיל או יבש. יש להתאים גם לסוג העור הזה טיפול נכון לכל חלקיו ולא להסתמך רק על "יבש" או "שומני".

 

עור יבש וכיצד לטפל

כשהעור סובל מיובש בפרצוף חלה האטה בתפקוד הטבעי והרגיל שלו. הוא מתקשה לייצר תאים חדשים ובריאים. כשזה המצב, ואתן מרגישות שהעור בפרצופכן יבש מהרגיל, יש לשמור על כללי היגיינה חשובים. בראשם – אסור להתרחץ במים רותחים, אין לשטוף את הפנים במים רותחים או בטמפרטורה גבוהה. נסו להקפיד על ייבוש הפנים עם מגבת רכה ונקיה, טפחו קלות על הפנים. ההמלצה היא למרוח אחרי מקלחת קרם לחות.

 

עור שומני וכיצד לטפל

כשהעור הוא שומני מטבעו, אין הרבה מה לעשות. ניתן להיזהר מניקיון יתר. ככל שתנקי את העור יותר, כך הוא יפריש יותר שומן לפצות על החסר. אי אפשר להעלים את השמן. ותרי על מי פנים לעור שמן על בסיס אלכוהול, נסי תכשיר ניקוי במרקם ג'ל על מנת לספוח את השומן. במידה ואת מתאפרת השתמשי רק באיפור שהמרכיבים שלו אינם חוסמים את הנקבוביות, התייעצות עם קוסמטיקאית תעזור לך לבחור את התכשירים הנכונים.

טיפול לסוגי עור שונים

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא