חיפוש

גרים בדירה קטנה? כך תרווחו את החלל

רבים מאיתנו בשנים האחרונות גרים בדירות שנהפכות להיות יותר ויותר קטנות.

אם זאת, עצם היותה של הדירה קטנה פיזית היא איננה גזרת גורל וניתן, באמצעות טיפים פשוטים יחסית לרווח את החלל ולמקסם את כל השטח של הדירה – מבלי שהיא תרגיש צפופה.

 

אור ואוויר

אחד הכללים החשובים ביותר כאשר מדובר על ריווח של חלל – האופן שבו האור מפוזר והאופן שבו האוויר זורם בחדר יכולים לעשות את ההבדל המשמעותי מאוד, אלו מעניקים תחושה טבעית ומינימליסטית, שהיא הכרחית בדירה קטנה.

 

אור טבעי

כדי להבין כיצד ניתן להשתמש באור הטבעי שנמצא בדירה, הבינו קודם כל מה מקור האור הטבעי שיכול להיכנס לדירה. כאשר יודעים מה הפוטנציאל של התאורה הטבעית – עשו הכל על מנת לאפשר את כניסתו לחלוטין – על ידי חלונות רחבים, ווילונות חצי שקופים וכולי.

גם כאשר בוחרים רהיטים, בחרו ומקמו את הרהיטים במקומות כך שלא יחסמו את כניסת האור לדירה. ככל שהדירה מוארת פחות היא מרגישה צפופה יותר ומאוד לא נעים לשהות בה זמן רב – דבר שהוא משמעותי מאוד במיוחד בתקופה האחרונה.

 

זרימת אוויר

באשר לזרימת האוויר, האופן שבו האוויר נכנס לחדר גם הוא יכול לייצר שוני – ההבדל בין חדר חנוק שדרך האוורור שלו הוא המזגן לבין חדר שמאוורר טבעית הוא שמיים וארץ.

כדי שתוכלו לעשות את זה, גם כאן הרהיטים חשובים במיוחד – רהיטים גדולים ומאסיביים צריכים שלא להיות ממוקמים שליד החלון שכן הם עלולים לחסום את כניסת האוויר הטבעי לדירה.

 

רהיטים יעילים

בחירה לא נכונה של רהיטים יכולה לייצר חוסר יעילות בניצול החלל – דבר שרוצים להימנע ממנו שכן החלל קטן ממילא, התוצאה היא תחושה צפופה ולפעמים מגושמת.

רהיט יעיל בדירה קטנה הוא כזה שכחלק מן הפונקציונאליות שלו הוא גם קטן. למשל, בחירה בארונות סנדוויץ' היא בחירה כזו – היא מאפשרת לכם לקבל מקסימום תועלת ומראה מהודר במינימום מקום מבוזבז.

 

צמצום של פעולות חופפות

אפשרות אחרת היא רהיטים שיש שהם פונקציונאליים במיוחד – למשל רהיטים שיכולים להיות עם כמה שימושים, בהתאם לתחביבים שלכם ולדברים שאתם אוהבים לעשות.

במצב כזה אתם יכולים להרוויח כפליים, גם שימוש טוב בחלל וגם ריבוי פעולות שניתן לבצע באותו מקום, למשל ניתן להתפשר על פינת אכילה אחת, שהיא שילוב של המטבח ושל חדר האוכל על מנת לחסוך בשטח הדירה שהוא מצרך יקר.

הרבה מאיתנו עושים זאת באופן אינטואיטיבי ואף יש מי שמוכנים לבחור מיטת קיר – מיטה שפותחים אותה רק כאשר הולכים לישון על מנת לחסוך במקום. ריווח של החלל לא דורש כמובן בחירה כזו אך היא בהחלט אפשרית.

 

סיכום

שימו לב לאור ולזרימת האוויר בחדר, בחרו רהיטים יעלים וצמצמו חללים שבהם עושים פעולות חופפות. בהצלחה!

 

ספות סלון

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא