חיפוש

צריכים עורך דין? כך תדעו איך לבחור נכון ליווי משפטי

הליכים משפטיים רבים שאנו נתקלים בהם בחיי היום יום דורשים ליווי משפטי מטעם עורך דין. קיימים בשוק כיום מספר רב מאוד של עורכי דין, שכל אחד מהם ישמח לייעץ לכם ולייצג אתכם. אבל ממש כמו בשאר המקרים של נותני שירותים (רואי חשבון, יועצי מס ועוד), ישנה חשיבות רבה לבחירה נכונה של עורך הדין שילווה אתכם בהליך המשפטי אותו אתם עומדים לעבור. ריכזנו בעבורכם מספר טיפים לבחירה נכונה של עורך דין.

 

מתי כדאי לשכור עורך דין?

קשה מאוד לקבוע מתי כדאי לשכור עורך דין לשם ייצוג או ייעוץ בתיק זה או אחר, ומתי כדאי לנסות לצלוח את ההליך המשפטי הצפוי בכוחות עצמכם. כלל אצבע חשוב שיכול לעזור לכם בנושא זה, הוא שאם ההליך המשפטי יכול לטמון בחובו תוצאות כלכליות או פליליות כבדות, כדאי לפחות לקבל ייעוץ מעורך דין זה או אחר.

למעשה, אין זה משנה מה הוא הנושא של ההליך המשפטי, בין אם מדובר בהגשת כתב אישום, תביעה אזרחית או תביעות ביטוח לאומי –  בכל מקרה אם התוצאות יכולות להיות הרות גורל, שווה לחשוב על קבלת ייעוץ.

 

שכירת עורך דין – על מה להסתכל

אם החלטתם שאתם זקוקים לליווי משפטי, ישנה כעת חשיבות רבה לבחירה נכונה של עורך דין שיתאים לכם בצורה הטובה ביותר, ויעזור לכם לקבל את התוצאות הרצויות לכם מההליך המשפטי. חשוב לשים לב לשלושה נושאים, שעל כל אחד מהם נפרט בקיצור נמרץ.

 

ניסיון והתמחות בתחום המשפטי הרלוונטי

כל עורך דין שמכבד את עצמו ביצע התמחות זו או אחרת בתחום משפטי ספציפי. ישנה חשיבות רבה לבחירת עורך דין שביצע עבודה רבה וייצג אנשים רבים בתחומים משיקים וקרובים לתחום המשפטי שרלוונטי לכם. בנוסף לכך, ניסיון בעבודה מול בתי משפט הוא חשוב מאוד, מכיוון שזה מעיד על מומחיות בליטיגציה.

 

שכר טרחה ומועד התשלומים

כמספר עורכי הדין בישראל (ויש הרבה) כך גם מספרן של הדרכים לחשב שכר טרחה. חשוב מאוד בעת שכירת עורך דין לשים לב לגובה שכר הטרחה המבוקש על ידו, וכמו כן לתוכנית התשלומים הנדרשת. במקרים מסוימים, הלקוחות לא מקדישים לנושא זה את תשומת הלב המספקת, וזה גורם לעוגמת נפש רבה בהמשך ולעיתים גם לקשיים כלכליים.

 

הסברים בהירים – עורך דין מוצלח

נושאים משפטיים רבים הם מורכבים ומסובכים מאוד, ובכדי להבין אותם בצורה טובה יש צורך בהסברים נהירים וברורים ובהבנה עמוקה של החוק והליכי החוק מצד המסביר. לצערנו ישנם עורכי דין שאין להם את הכלים או הרצון להסביר ללקוחותיהם את המצב המשפטי שאליו הם נקלעו בצורה בהירה. זכרו, עורך דין מוצלח הוא עורך דין שמצליח להסביר לכם את מצבכם ואת העתיד להתרחש בצורה נהירה.

צריכים עורך דין? כך תדעו איך לבחור נכון ליווי משפטי

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא