חיפוש

אני מעוניין לדווח על רשלנות של רופא מומחה – כיצד עושים זאת?

כאשר אנו או קרוב משפחה שלנו חולה, אנו נותנים אמון ברופאים, באחיות ובשאר אנשי הרפואה שמטפלים בנו. על האנשים האלו לטפל בנו באופן רציני ומקצועי ולהשקיע את מירב המאמצים בטיפול שלנו. ברוב המקרים, צוות הרפואה מטפל בחולים באופן מסור ומקצועי.

אך לצערנו, כיום מתרחשים אירועי רשלנות רפואית לעיתים קרובות.

רשלנות רפואית מתרחשת כאשר איש מקצוע רפואי מעניק למטופל טיפול רשלני שלא עומד בסטנדרטים המקובלים או כאשר הוא לא מאבחן אצלו חולי מסוים. אם נתקלתם ברשלנות רפואית ואתם מעוניינים לדווח עליה למשרד הבריאות, עליכם להיעזר בתהליך שמורכב מארבעה שלבים מרכזיים לרבות: איסוף מידע רפואי וקבלת חוות דעת מומחה רפואי משפטי.

 

איסוף מידע

כאשר מתעורר חשד ראשוני לרשלנות רפואית, עליכם להתחיל לאסוף מידע ופרטים על המקרה באופן עצמאי. במידע שתאספו תכללו את שם הרופא שמטפל במטופל, את הנזק שנגרם, את סוג הרשלנות של הרופא וכדומה. כמו כן, עליכם לאסוף מסמכים רפואיים שרלוונטיים למקרה. איסוף המידע הוא שלב חיוני והכרחי על מנת להגיש תלונה למשרד הבריאות.

 

פנייה לנציג הקבילות הציבור למקצועות רפואיים

לאחר שאספתם את המידע הרלוונטי למקרה הרשלנות, עליכם לפנות לנציבות קבילות הציבור למקצועות רפואיים. ניתן לפנות אל הנציבות בעזרת אמצעים שונים לרבות: מוקד פניות טלפוני, פקס ודוא"ל. בתוך שבועיים לאחר הגשת התלונה, המתלונן יקבל מענה ראשוני ופרטים על מועד משוער למענה.

לאחר מכן, הנציבות תאסוף מידע הנוגע למקרה ותחליט על אחת מההחלטות הבאות:

  • מתן מענה למתלונן.
  • העברת הטיפול לגורם מטפל אחר.
  • המשך בירור פרטים עם המתלונן.
  • הקמת ועדת בדיקה.
  • קבלת חוות דעת ממומחה רפואי.

 

קבלת חוות דעת מומחה רפואי

חוות דעת ממומחה רפואי מהווה כלי הכרחי ויעיל שתורם להבנת מקרה הרשלנות וגודל הנזק שנגרם ממנו. המומחה הרפואי יחווה דעתו על הנזק שנגרם למתלונן ויחליט האם הרשלנות הרפואית של הרופא המטפל גרמה לכך. חוות דעת זו תורמת לטענות של המתלונן, מחזקת אותן ומעניקה להם ביסוס.

חשוב לבחור במומחה מקצועי ומנוסה שעוסק בתחום בו הרשלנות בוצעה. כמו כן, ודאו שלמומחה זה יש ניסיון בכתיבת חוות דעת רפואיות.

 

תביעת רשלנות רפאית

על מנת לקבל פיצויים על הרשלנות הרפואית ועל הנזק הפיזי, הנפשי או הכספי שנגרם לכם בגללה, עליכם להגיש תביעת רשלנות רפואית מול הרופא שטיפל בכם או המוסד הרפואי שמעסיק אותו. העסיקו עורך דין מומחה ומנוסה בתחום הרשלנות הרפואית וודאו שהוא טיפל בתביעות דומות בעבר. הגישו תביעה לבית משפט שמתאים לסכום התביעה וצרפו חוות דעת מומחה רפואי ומידע על המקרה.

מעוניינים לדווח על מקרה של רשלנות רפואית וזקוקים לחוות דעת של מומחה רפואי מקצועי? צרו קשר עם פורום רופאים.

 

תביעה משפטית

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא