חיפוש

למה צריך עורך דין צוואות – המדריך המלא

כל אדם רשאי לכתוב צוואה על מנת שחלוקת הרכוש והעיזבונות שלו יהיו מחולקים באופן שהוא מחליט עליו. הצוואה היא פתרון למניעת סכסוכים במשפחה במיוחד שלנפטר יש ילדים מנישואים קודמים, בני זוג מוכרים בציבור ועוד. קבלו את המדריך המלא מדוע ישנה חשיבות לכתיבת צוואה בליווי של עורך דין מומחה בתחום.

 

מהי צוואה?

צוואה היא אחד הכלים שמסייעים לאדם שהולך לעולמו להמשיך ולשלוט בעיזבונות שלו. כלומר, הוא מחליט מרצונו החופשי והחוקי לצוות את רכושו לאדם אחר או כיצד לחלק את רכושו. הצוואה מושתת על חוק שמטרתו לשמור על חירות וכבוד האדם בהקשר לזכויות הקניין. לכן, כאשר כותבים צוואה היא צריכה להיות מדויקת ויסודית על מנת שלא יהיו שאלות וויכוחים לגבי הקניין. את כתיבת הצוואה מבצעים באמצעות עורך דין צוואות.

 

מהי ירושה?

ירושה היא חלוקת הרכוש של אדם לאחר מותו בין אם הותיר צוואה ובין אם הותיר צוואה שנפסלה בבית המשפט או שלא הותיר צוואה. כלומר, כאשר אדם לא מותיר צוואה יורשיו החוקיים הם בן או בת הזוג, הילדים, ההורים או צאצאים אחרים. כשיש צוואה חוקית ותקינה היא תסייע לזהות ולהכריז על היורשים החוקיים. במקרה כזה יש להוציא צו של רשם ענייני ירושה על מנת שיהיה ניתן לחלק את הירושה. הליך זה נקרא צו קיום צוואה. במידה ואין צוואה יש לנקוט בהליך צו ירושה הנעשה גם הוא על ידי הרשם לענייני ירושה.

 

מה ניתן לעשות לאחר שצו הירושה מאושר?

לאחר אישור צו הירושה בין אם התקבל מצוואה ובין אם ללא צוואה, ניתן לקבל כספים ועיזבונות מחברת הביטוח, הבנק, רשות המקרקעין, משרד הרישוי וכל גורם אחר שבו ניתן לממש את קבלת העיזבון הרשום על שמו של הנפטר. בהיעדר צוואה, חלוקת הרכוש יכולה להביא לסכסוך משפחתי, לתביעות משפטיות ולעיכוב במתן הירושה.

 

מתי ניתן לפסול צוואה?

גם אם המנוח הותיר צוואה ניתן לפסול אותה לאחר הגשת התנגדות לקיום צו הצוואה. ההתנגדות מוגשת במקרים שהצוואה אינה משקפת את רצונו של הנפטר או את זכויותיו של האדם שהגיש את ההתנגדות. מדובר על הליך משפטי בבית משפט לענייני משפחה שמחייב בליווי של עו"ד צוואות כדי שיפעל לצורך קבלת הזכויות. הליך זה משמעותי ביותר ויכול לחרוץ את גורלו של תיק הירושה, לכן חשוב למצוא עורך דין מנוסה ומקצועי בתחום.

 

חשיבות הצוואה

לסיכום, גם אם יש סיכוי להתנגדות צוואה, סביר להניח שברוב המקרים יכבדו אותה אלא אם יש בה פגמים. הסיבה העיקרית לכתיבת צוואה היא הצורך לסדר את חלוקת הרכוש כדי למנוע התנגדות. בנוסף, הצוואה מקלה על היורשים מתשלומי מס מיותרים כפי שקורה בהיעדר צוואה.

עורך דין צוואות

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא