חיפוש

לשדרג את הבית בווילונות מעוצבים

בדירה שכורה, או בבית פרטי מושקע שנבנה מאפס, הוספת וילונות הוא טאצ' שאומנם עשוי ליראות שולי, אך יש לו השפעה ניכרת בכל סוג של חלל מגורים.

אז בין אם אתם רוצים לשדרג את חדר השינה שלכם, את המשרד הביתי, המטבח או הסלון, המדריך הבא יספק לכם מספר קווים מנחים שיסיעו לכם לעשות את הבחירה הטובה ביותר ולשדרג את החלל שלכם בצורה ניכרת בהשקעה מינימלית.

 

בחירת סוג וילון על פי צורך

בשוק קיימים מגוון סוגים של ווילונות כאשר כל דגם תוכנן לתת מענה לצורך פונקציונלי אחר. ככלל, ניתן לסווג את סוגי הווילונות לשלושה סוגים עיקריים בהתאם לסוג המענה שהם נותנים:

ווילונות אשר נועדו לספק הצללה או האפלה

קיימים מגוון מקרים בהם התקנה של תריסים אינה אפשרית. לעיתים מדובר בנכס שכור שבעל הנכס אינו מעוניין בהשקעה כספית גדולה והשוכר עצמו אינו יכול לעמוד בהוצאה כזו, במקרים אחרים התקנה של תריסים אינה אפשרית בשל המבנה הפיזי של החלון והקיר אשר אינו מותיר מקום להתקנה של התריסים הקיימים בשוק כיום. כאשר התקנת תריסים אינה אפשרית למשל בדירה שכורה או בחלונות בבניין לשימור. הצללה והאפלה בחללים שכאלה אינה בגדר אפשרות אופציונלית, בעיקר כאשר מדובר בחדרי שינה. הפתרון למצבים אלו הוא שימוש בווילונות אשר יחסמו את האור באופן חלקי או מלא ויאפשרו לווסת את כמות האור בחלל בהתאם לצורך.

 

וילונות אשר נועדו לספק פרטיות

כאשר מדובר בפרטיות, לכל אחד יש העדפות משלו, יש כאלה שירצו פרטיות מוחלטת גם כאשר הם יושבים בבית וצופים בטלוויזיה, אחרים ירגישו בנוח בכל מצב. בעזרת התקנת ווילונות שקופים למחצה, ניתן להנות מאור יום ולהנות מרמה גבוהה של פרטיות.

 

וילונות לצרכי עיצוב ודקורציה

בעזרת שימוש בווילונות בטקסטורות וצבעים שונים ניתן להוסיף לכל חלל עניין, סגנון, רכות וצבע, במאמץ והשקעה מינימליים. בגלל שמדובר במוצר לא יקר במיוחד אך עם אימפקט גדול במיוחד, ניתן לנצל אותו וללכת על צבעים עזים מתוך הנחה שיהיה קל מאוד להחליף את הווילונות מעת לעת, בהתאם למצב הרוח או החשק.

 

סוגי וילונות נפוצים

אחרי שהגדרת על אילו צרכים צריך הווילון לענות בכל חלל מגורים, הגיע הזמן לבחור את סוג הווילון שיענה על הצרכים האלו בצורה הטובה ביותר. יש שלושה סוגים עיקריים של וילונות:

וילון גלילה

וילונות גלילה מתאימים במיוחד לצרכי הצללה והאפלה. בבתים חכמים אף ניתן לשלב וילונות אלו עם מנגנונים אלקטרונים אשר יפתחו מעצמם בשעות קבועות שהוגדרו מראש על ידי בני הבית.

 

ווילון כנפיים תלוי

אשר נקרא לפעמים גם וילון הזזה או וילון גליידר – הוא הווילון הנפוץ ביותר שניתן למצוא כמעט בכל בית בישראל שכן ניתן למצוא אות במגוון עיצובים רחב במיוחד, שיתאים לכל סגנון ולכל תקציב. וילונות שכאלה ניתן לתלות על מוט וילון, מסילה או כבל תלייה.

 

וילון רומאי

מהווה מעין שילוב בין וילון הגלילה לווילון התלוי, לרוב אסתטי יותר מווילון הגלילה המסורתי.

בין אם אתם מעוניינים בווילונות סולידיים המתאפיינים בצבעוניות עדינה, או וילונות דומיננטיים המתאפיינים בצבעים עזים וססגוניים, וילונות גלילה, וילונות רומאים או וילונות תלויים, בעת בחירת וילונות לחלל המגורים הקפידו להגדיר את הצרכים שלכם היטב ולרכוש מיצרן איכותי.

 

סלון

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא