חיפוש

מהו BDI  ואיך הוא משפיע על מצבכם הפיננסי

בעולם האשראי אחד המושגים החשובים ביותר הוא BDI. המושג הזה הוא תיאור של ההתנהלות הפיננסית שלכם על בסיס נתונים בלבד. החשיבות הרבה שלו אינה נובעת מהנתונים הללו לאור העובדה שניתן לגלות אותם די בקלות אלא מההשפעה שיכולה להיות על הפעילות הפיננסית שלכם והיחס שתקבלו מגופים שונים. כאן נספר לכם את כל מה שחשוב לדעת בעניין הזה.

 

דירוג אשראי

המושג של דירוג אשראי הוא מושג שאנחנו שומעים בדרך כלל בהקשר של מדינות. הדירוג מצביע על היכולת של מדינה לעמוד בהתחייבויות האשראי שלה, מה שעוזר למשקיעים להבין האם מדובר על מדינה שאפשר לשים בה את הכסף שלהם ללא חשש.

אצל אנשים פרטיים מדד הBDI הוא דירוג אשראי פרטי והוא מסמן לגופים פיננסים מה היחס שכדאי להעניק לאותו לקוח. bdi – קרדיט קלין תוכל לעזור לכם לשפר את הדירוג שלכם במקרה הצורך, אבל לפני כן, חשוב להבין איך הדירוג הזה יכול להשפיע על המצב שלכם.

 

השפעת הדירוג על המצב הפיננסי

כאשר אתם ניגשים לבנק או לחברת האשראי לקבל הלוואה, הם אלו שיקבעו מה יהיו התנאים שבהם תקבלו את ההלוואה. בכל הלוואה, הגוף הפיננסי שמעניק אותה לוקח סיכון שהיא לא תחזור אליו. רמת הסיכון מגולמת בתנאי ההלוואה, כאשר במקרים של סיכון גבוה תנאי ההלוואה יהיו לרעת הלווה.

דירוג BDI נמוך מצביע על כך שאולי לא תוכלו לעמוד בפירעון ההלוואה, מה שיוביל לתנאים לא טובים של ההלוואה. סיטואציה דומה צפויה למי שמנסה להגדיל את מסגרת האשראי שלו אך מחזיק במדד BDI נמוך. גם כאן חברת האשראי שלכם תחשוב כמה פעמים לפני שהיא מגדילה לכם את המסגרת, וגם אז זה כנראה לא יקרה בתנאים הכי טובים.

 

איך נקבע דירוג האשראי

הדירוג נקבע על בסיס ניתוח הפעילות הפיננסית שלכם בשנים האחרונות. עמידה בפירעונות, שמירה על מסגרת אשראי והתנהלות פיננסית נכונה כל אלו באים לידי ביטוי במדד הזה. המדד זוכה לאמינות גבוהה, לאור העובדה שהוא מגלם בתוכו את כל הנתונים שחשוב לגופים הפיננסים להכיר לפני שהם מעניקים הלוואה או כל טובה אחרת ללקוח.

 

האם ניתן לשנות את דירוג האשראי

הדירוג הזה הוא בהחלט בר שינוי, אבל כדי שזה יקרה עליכם לשנות את צורת הפעילות הפיננסית שלכם, לעיתים בצורה מאוד משמעותית. ההמלצה שלנו היא לפנות לחברה מקצועית שמתמחה בשיפור BDI עבור לקוחות פרטיים. החברה תיקח את הנתונים שלכם ותראה מה המקומות שבהם אתם צריכים להשתפר כדי שתוך זמן קצר המדד שלכם יהיה במקום טוב יותר.

 

לסיכום

מדד הבי די אי הוא מדד דירוג אשראי של לקוחות פרטיים. המדד הזה הוא הכלי שמאפשר לגופים פיננסיים להעריך את היכולות שלכם כאשר אתם מבקשים מהם הלוואה או הגדלה של מסגרת אשראי. במקרה הצורך ניתן לשפרו.

איך זה משפיע

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא