חיפוש

מטבח חוץ – דברים שחשוב לדעת לפני רכישה

מטבח חוץ מעיד על איכות חיים בלתי מתפשרת. אם גם אתם הבנתם שעליכם לחיות את הטוב ביותר, ככל הנראה שהחלטתם להתקין מטבח חוץ. אבל רגע לפני קופצות כל מיני שאלות ואתם לא בטוחים יותר. אל דאגה, אנחנו כאן כדי לענות לכם על כל מה שלא היה ברור עד עכשיו בנושא מטבח חוץ ומה חשוב לדעת לפני רכישה. 

מיקום

דמיינו לכם מטבח שלא מלכלך ולא משאיר ריחות בישול הממלאים את הבית. חלום של כל אדם לבשל בטבע, שיהיה בבית. בשביל זה יש מטבח חוץ. רצוי שהחומרים יהיו עמידים והציוד שתרכשו יתאים את המיקום שלכם. מאחר והמטבח נמצא בחוץ, הוא צריך להיות מותאם לתנאי השטח שהוא נמצא בו כמו מזג אוויר קיצוני, לחות או אבק.

המיקום מסתמך על הנכונות שלו. איפה יהיה מרחב האכילה במטבח? האם הוא צריך לפנות לשמש או דווקא להיות מתחת לעץ? האם הוא יהיה בצמוד לאחד הקירות של הבית או עומד לחלוטין לבדו? בשלב הזה ניתן להתייעץ עם אדריכל או מעצב נוף שיעניק חוות דעת. בתוך המיקום חשבו גם על:

  • כיוון הרוח – שיכול לשנות את חייכם. כיוון הרוח יכול להשפיע במהלך העבודה במטבח ובזמן השימוש במנגל ובמקרה הרע לכוון את העשן לתוך הבית או לאזור האכילה.
  • בטיחות במטבח – המיקום צריך להתחשב גם בבטיחות. במטבח מדליקים אש, זורמים מים וקיימות בתוכו נקודות חשמל. וודאו שהמרחק בין המים, לגז, לחשמל נכון ואין פריטים שעלולים להידלק באזור.
  • מותאם עונתית – בקיץ וגם בחורף עליכם להשתמש במטבח. רצוי לבחור מקום מוצל עבור השימוש במטבח בקיץ ואולי גם להוסיף מקורה לגשם בחורף. במידה ואין מקום מוצל באזורכם, אפשר להשתמש בפרגולה, במספר שמשיות ואו בגזיבו.

 

חיבור מערכות מים וחשמל למטבח

יחד עם נקודת הבטיחות, חיבור מערכות המים והחשמל הן חשובות בהתקנת המטבח חוץ. החיבורים החשמליים צריכים להיות מוגנים בפני מים ומחוברים לחשמל מתח גבוה. רצוי לפני התקנת החיבורים לערוך בדיקה במטבח ולראות מה יהיו הנקודות הנוחות ביותר לשימוש עבורכם ללא הפרעות.

 

מה יהיה בתוך המטבח?

מטבח חוץ אמור להיות נוח ומותאם לצרכים שלנו. ועל כן יש לתכנן מראש מה יכלול המטבח, האם יהיה מקרר, כיריים, גריל, תנור, מיקרוגל, או רק חלק מהדברים? את כל אלה יש לוודא ולתכנן במיקומים השונים על מנת ליצור עבורכם את המרחב הנוח ביותר.

  • מקרר – מקרר במטבח חוץ הוא תוספת מעולה, אך צריך להיות מוצב רחוק מהתנור והגריל. המכשירים השונים מבצעים פעולות הפוכות ויכולים לקצר את חיי המכשיר אחד של השני.
  • ארונות – ארונות האחסון צריכים להיות אטומים על מנת שבעלי חיים הנמצאים בגינה לא יוכלו לגשת אליהם. חשוב לדאוג גם לפחי האשפה ולחומרי ניקיון שונים שלא יהיו בקרבת בעלי חיים.
  • כיור – הכיור שיהיה במטבח צריך להיות גדול מספיק ורצוי גם עם ברז שנשלף שיעניק לכם מרחב תנועה גדול במהלך הבישול והניקיון.

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא