חיפוש

איזה מידע חשוב כדאי לדעת על תיקון 190?

לא פעם אנחנו שומעים על אנשים שיודעים מעט על תיקון 190 בזמן שהם בטוחים שיש להם את מרבית הידע בתחום. אנחנו כאן כדי להגיד לכם ולאותם אנשים – יש  הרבה פרטים קטנים בכל הנוגע לתיקון 190. כך שמי שסבור שהוא מכיר את העניין באופן מקיף ביותר, צריך לחשוב פעמיים ומיד לאחר מכן, לקרוא את המדריך הנוכחי ולהבין שהוא טעה. שכן, במדריך זה תוכלו למצוא את כל המידע המקיף שחשוב וכדאי לדעת על התיקון המדובר.

 

הגדרה – תיקון 190

אי אפשר לעסוק בתיקון 190 ולא לציין את ההגדרה של המושג. לכן, החלטנו לפתוח את המדריך עם הסבר קצר וענייני. תיקון 90 מאפשר לבני 60 ומעלה להעביר כספים פנויים אל קופת הגמל שלהם וליהנות מהטבות, מקצבה לכל החיים עם מקדם מובטח, תשואות ידועות ושקופות והשקעה בנכסים שאינם סחירים. במילים פשוטות יותר, אפשר לומר שמדובר בתיקון לפקודת מס הכנסה שנכנס לתוקף אי שם בשנת 2012. כדי שתוכלו לדעת מהן ההטבות שנלוות אל התיקון, ריכזנו בפניכם את מרביתן בפסקאות הבאות.

 

הטבה מספר 1 –תשלום מופחת של מס על רווחים

מי מכם שהיה בדרך למימוש ניירות ערך בוודאי יודע שיש צורך לשלם על כך מס לא נמוך בגובה של כ- 25% על הרווח. יש צורך כמובן לשלם גם מס נוסף על כל משיכת מזומנים נוספת, אבל זה כבר לעניין אחר. כפי שאתם יודעים, יש הטבות על המס בכל הנוגע לתיקון 190. הדבר בא לידי ביטוי בכך שהמס על הרווח נדחה עד למועד שבו צריכה להתבצע המשיכה. בנוסף לכך, המס מופחת ועומד על כ- 15% בלבד ולא על 25%. יש עוד פרטים נוספים בנושא, אך בחרנו שלא להעמיק בהם יותר מידי. אם תרצו לקבל מידע נוסף על תיקון 190, תמיד תוכלו לקרוא את המדריכים האחרים שכתבנו בנושא.

 

הטבה מספר 2 – מעבר חופשי בין המסלולים

זה ידוע שמעבר בין מסלולי חיסכון צפוי לעלות לא פעם בקנסות. תיקון 190 מאפשר לכל אדם לעבור באופן חופשי בין מסלולי החיסכון וזאת מבלי לשלם שום עמלות או מיסים. כך שבעצם, אפשר לשכוח מהעמלות הבאות בכל הנוגע לתיקון 190:

  • עמלת מעבר ממסלול אג"ח למניות
  • עמלת מעבר ממסלול כללי למסלול מניות ועוד

 

הטבה  מספר 3 – פטור ממס על קצבה

לעיתים יש מצבים שבהם יש צורך לשלם מס על קצבה. תיקון 190 מאפשר לקבל פטור מתשלום על הקצבה, מדובר בהנחה משמעותית עבור אנשים רבים וחשוב מאוד שהם יהיו מודעים להטבה זו כדי שיוכלו לנצל אותה במלואה.

 

כמה מילים לסיום

עד כאן כל המידע שחשוב לדעת על תיקון 190 שמאפשר לבני 60 ומעלה ליהנות משלל הטבות. אם יש לכם מכרים בגילאים אלו, כדאי שתעבירו להם את המדריך.

עובר על ניירות

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא