חיפוש

מיצי תורידי מים: הכל על השירותים לחתול

אם תהיתם לעצמכם, גם חתולים צריכים לעשות את צרכיהם מדי פעם, ואחד הדברים היותר מבאסים זה לדרוך על הפרשות החתול בבית, אם זה מוצק, וכן, גם אם זה רק פיפי. בסוף, החתולים צריכים את המקום שלהם בבית, או בגינה, בו הם יוכלו לעשות את צרכיהם בנחת. שירותים לחתול, זה ממש לא מושג בעלמא. אז איזה שירותים חתול דורש? מה זה אומר? כל הפרטים ממש כאן.

 

למה בכלל חתולים צריכים שירותים?

לעומת הכלבים, או חתולי הרחוב, חתולי הבית צריכים מקום מיוחד לעשות בו את צרכיהם. הם לא יעשו את צרכיהם סתם בחוץ, ולכן ישנם סוגי פתרונות אפשריים, אותם ניתן להכין ולבצע בבית כמו למשל חול לחתולים, עליו נפרט בהמשך בין שלל הפתרונות

 

ארגז החול

שירותים לחתול יכולים להגיע פשוט בצורת כלי, כמו ארגז, שיכיל מצע מסויים, בדרך כלל חול או חצץ דק, אליו נכנס החתול כשהוא צריך לעשות את צרכיו. כמובן שגודל הארגז אותו תבנו בגינתכם או ביתכם תלוי בגודלו של החתול שלכם. שימו לב, חתולים קנאים מאוד לארגז החול שלהם, ולכן אם יש לכם מספר חתולים, שימו לב שאתם בונים ארגז עם חול לחתולים, לכל אחד מהם. עליכם למלא מצע בגובה של 5-7 ס"מ כדי שיתאים לחתולים, וכמובן שטוב שהארג יהיה ממוקם בצורה נוחה.

 

איפה לשים את הארגז?

בטח כבר הבנתם שחתולים אינם ככל החיות בעולם אלא חיה מאוד נקייה והיגיינית, ולכן יש לשים את הארגז רחוק ממקום האוכל של החתולים. כלומר, שימו את הארגז במקום נוח לכם, אך רחוק מיתר הציוד של החתול, ומהמקום בו הוא מקבל בדרך כלל אוכל.

 

בטוח החתול ישתמש בארגז?

חתולים יודעים לעשות צרכים ואחר כך אף לכסות אותם באופן טבעי, הם נולדים עם זה. ולכן אם תלכו לגן ילדים ותציצו בארגז החול שם, אם הוא לא היה מכוסה במשך הלילה, סיכוי לא רע שיהיו בו צרכים של חתולים. ועדיין, ישנם חתולים שזקוקים להדרכה והיכרות עם ארגז החול המשמש להם כשירותים. הכניסו אותו לשם מספר פעמים, תנו לו להרגיש ברגליו את החול, ועשו זאת בזמנים קבועים, כמו לפני שהולכים לישון או קמים. ישנם כאלה שמשקיעים ואף מראים לחתול כיצד לחפור, יכול להיות שזה קצת מוגזם.

 

איזה ארגז מתאים?

ישנו ארגז צרכים פתוח, שהוא, כפי שכבר נאמר, ארגז עם מצע חול בגובה מספר ס"מ, ואליו נכנס החתול. וישנו ארגז צרכים סגור, אליו נכנסים מצד אחד קבוע, ויוצאים מצד שני. אמנם הוא מונע ריח ברחבי הבית והגינה, אך לעיתים הוא לא נוח ולא כל החתולים מצליחים להשתמש בו.

לסיכום, שירותים לחול הם לא סתם עוד מקום בבית, אלא ממש מקום בו החתול עושה את צרכיו ומרגיש שזה המקום שלו. כל מה שנדרש זה ארגז עץ גדול, ומצע חול של מספר ס"מ.

חיית מחמד

 

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא