חיפוש

מי זכאי לביטוח תאונות עבודה?

לנפגעי תאונת עבודה מגיעות זכויות רבות שהם לא מודעים להן. במאמר הבא נפרט את המושג פגיעה בעבודה, מי זכאי להכרה, מהם דמי פגיעה, אפשרויות התביעה העומדות בפניכם וההטבות המגיעות לכם בעקבות תאונת עבודה.

 

פגיעה בעבודה

האפשרויות להכרה במקרים של תאונת עבודה הן: פגיעה שקרתה בדרך לעבודה או בחזרה ממנה, תאונה בעקבות עובד שניסה למנוע נזק לאדם או לרכוש, פגיעה כתוצאה מחפץ בעבודה או בסביבתה, פגיעה במקום ההפסקה של העובד ללא קשר למעסיק ועד שלוש שעות, שכיר אשר הוא חלק מועד עובדים ונפגע בתפקידו. הפגיעה היא כאשר כושר העבודה של העובד נפגע באופן קבוע או זמני בעקבות אירוע חד פעמי או בשל חשיפה לסביבת עבודה מסוכנת.

 

מי זכאי לביטוח עבור תאונה בעבודה?

כל עובד בישראל זכאי לביטוח תאונות עבודה בכמה אופנים: שכיר- על המעסיק לשלם את דמי הביטוח; עצמאי ומי שהמעסיק שלו אינו תושב בישראל- חובת תשלום מוטלת על העובד; תושב ישראל שעובד בחו״ל- זכאי לביטוח מטעם הביטוח הלאומי בשני מקרים: חוזה העבודה נערך בישראל ומעסיקו תושב ישראל או עובד עצמאי אשר נפגע במסגרת עבודה בחו״ל. לכל המקרים קיימת הפחתה או אי הפחתה של הקצבה לפי הנסיבות.

 

מהם דמי פגיעה?

דמי הפגיעה מתאונת עבודה הם הפיצויים אשר ביטוח לאומי נותן עבור אובדן ההכנסה לאחר תאונת עבודה. העובד הנפגע מקבל את דמי הפגיעה כל עוד אינו יכול לחזור לעבוד בעקבות התאונה. את הכסף מקבלים על כל יום היעדרות בשתי דרכים: פחות מ-12 יום של היעדרות לא יינתנו דמי פגיעה על שלושת הימים הראשונים, דמי הפגיעה ניתנים עד 13 שבועות.

 

מהן אפשרויות התביעה

קיימות מספר אפשרויות תביעה שחלקן ניתן להגיש במקביל. האפשרות הראשונה היא תביעה לדמי פגיעה אשר מטרתה לספק עזרה ראשונית לנפגע והיא מוגשת לביטוח לאומי. האפשרות השנייה היא תביעה לגמלת נכות מעבודה ומשלימה את האפשרות הראשונה.

מטרתה לפצות את העובד שנגרמה לו נכות זמנית או קבועה. האפשרות השלישית היא תביעה של הביטוח הפרטי. אפשרות רביעית היא תביעה של המעסיק שמטרתה קבלת פיצוי גבוה יותר ולרוב תתבצע מול הביטוח של המעסיק.

 

מהן ההטבות לנפגעי עבודה

ההטבה הראשונה היא טיפול רפואי בחינם- ניתנת ע״י ביטוח לאומי דרך קופת החולים של הנפגע. ההטבה השנייה היא זכויות סוציאליות כלומר- זמן השיקום של הנפגע אינו פוגע ברצף הזמן של העבודה לקבלת פיצוי פיטורים. ההטבה השלישית היא עזרה בשיקום וסיוע כלכלי כמו עזרה בלימודים, פטור מתשלום של ביטוח לאומי ועוד. ההטבה הרביעית היא קצבת נכות- ניתן לעבור וועדה רפואית ולקבל קצבה.

על מנת לקבל פיצוי שהולם את הפגיעה בעת תאונת עבודה מומלץ להתייעץ עם עו״ד מאחר והנושא מורכב ומשפיע על מצב הנפגע שנים רבות קדימה. 

תאונת עבודה

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא