חיפוש

מי מוסמך להיות חוקר פרטי? 

חיינו כאנשים מבוגרים מזמנים לנו משברים, התמודדויות ואתגרים שונים ורבים. לעיתים כדי להתמודד עם אתגרים אלו, כדאי להיעזר באיש מקצוע מוסמך שיעזור לכם וילווה אתכם בתהליך. לחוקר פרטי מוסמך יש את הכלים לעזור לכם להתמודד עם מגוון של בעיות החל בחיים האישים והרומנטיים ועד לתחום העסקי והמקצועי. אבל מי מוסמך להיות חוקר פרטי? ומהו תהליך ההכשרה להסמכה זאת? במאמר שלפנינו נסקור זאת בקצרה. 

 

למה חשוב לשכור רק חוקר פרטי מוסמך?

כל אחד יכול להחליט שהוא מבצע חקירה עצמאית ומנסה לרדת לחקר האמת בכוחות עצמו. אבל רק לחוקרים פרטיים מוסמכים יש את סט הכלים המתאים לביצוע חקירות בצורה מקצועית ומעמיקה. זאת בזכות ההכשרה המקיפה והניסיון בשטח שנדרשים בכדי לקבל את רישיון החוקר פרטי. בנוסף לכך גם לאחר קבלת הרישיון לחוקרים פרטיים מותר לעבוד תחת משרד חקירות שקיבל רישיון ממשרד המשפטים.

 

איך מתקבלים לתהליך ההכשרה של חוקר פרטי?

בכדי להתקבל לתהליך ההכשרה של חוקר פרטי המועמדים נדרשים לעמוד במספר קריטריונים ראשית על המועמד להיות אזרח ישראל מעל גיל 18. בנוסף לכך על המועמד להיות בעל רקע של לפחות 12 שנות לימוד. כמו כן מכיוון שחוקרים פרטיים צריכים להיות בעלי אמינות גבוהה בכדי להתקבל לקורס חוקרים פרטיים עליך להיות בעל עבר פלילי נקי לחלוטין.

 

מה כולל תהליך ההכשרה של חוקר פרטי?

תהליך ההכשרה של חוקרים פרטיים הוא מקיף וארוך ולוקח לפחות 3 שנים. ראשית על המועמד למצוא לעצמו משרד חקירות לעבוד בו בתור מתמחה למשך שלוש שנים. במשך זמן זה עליו לעבוד בתחום החקירות בתור מתמחה. לאחר שנה וחצי ניתן לעבור בחינה של משרד המשפטים ומועמדים שעברו אותה יכולים להתחיל לעבוד כחוקרים פרטיים לאחר סיום ההתמחות בת השלוש שנים במשרד החקירות.

 

האם יש הבדל בין חוקר מוסמך אחד לאחר?

כמובן, ההבדל העיקרי בין חוקרים פרטיים תלוי בכמות הניסיון שלהם בשטח. חוקרים שעובדים בתחום במשך שנים ארוכות יכולים לבצע את החקירות הנדרשות בצורה מקצועית יותר. כמו כן ישנם הבדלים ברמת הכלים הטכנולוגיים הזמינים לחוקרים השונים. ככל שמשרד החקירות שתבחרו מנוסה יותר בעבודה עם כלים דיגיטליים מתקדמים כך תקבלו תוצאות מדויקות ואמינות יותר.

 

כיצד תבחרו את החוקר שיתאים לכם?

על מנת לבחור את החוקר הפרטי שמתאים לכם עליכם להתרכז במספר קריטריונים מרכזיים. מחיר, ניסיון, התמחות בכלים טכנולוגים והתמחות בנושא שבו אתם זקוקים לחוקר פרטי.

 

אז מי מוסמך להיות חוקר פרטי?

חוקרים פרטיים עוברים הכשרה ארוכה בת 3 שנים שבמהלכה הם עוברים הכשרה עיונית והכשרה מעשית. על מנת להיות חוקר פרטי, על המועמדים להיות בעלי 12 שנות לימוד ובעלי עבר פלילי נקי. כמו כן על המועמדים לעבוד במשרד חקירות בתור מתמחים.

משרד חקירות

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא