חיפוש

מסתובב עם כלב גדול ללא רסן? האם מדובר בעבירה?

מגדלים כלב גדול? כן כל מגדלים הכלבים הגדולים מכירים את הפחד של האנשים מסביב, את הערות על הרסן והפחד של אנשים מסוימים בעניין זה. אבל כמה אנשים באמת מכירים את החוק? אם אנחנו מסתובבים עם כלב גדולים לא תמיד נצטרך רסן החוק הוא מאוד מוגדר וברור בעניין הרסן ואנחנו כאן בכדי להצליח לבצע קצת סדר בעניין. אז מי מחויב ברסן? היכן נקבעה בכלל חובת הרסן? בואו נבצע קצת סדר. 

 

החור להסדרת הפיקוח על כלבים

מדינת ישראל חוקקה את החוק להסדרת הפיקוח על הכלבים שהוא בעצם קובע איך בעל כלב חייב להתנהל ואיך הוא צריך לשמור בעצם על כלבו שלו ועל הסביבה שמסביב לכלב. החוק בעצם מגדיר ומסדיר את הסוגיות השונות שמתקשרות לעניין החזקת הכלבים בישראל, בנוסף את חובת הרישום ואת קבלת הרישיון לכלבים עצמם. החוק בנוסף מגדיר סוגיות אחרות כמו חיסונים ואפילו מהו כלב מסוכן ומי הסמכות אוכפת בעניין הכלבים. עוד עניין שמסדיר הוא למי יש חובת רצועה ולמי יש חובה להנחת מחסום פה לכלבים שלו. 

 

מחסום הפה, מי מחויב? 

מחסום הפה הוא בעצם מתקן מיוחד שמותאם לפה של הכלב בכדי למנוע ממנו את האפשרות לנשוך את הסביבה. חובה של לשים רסן היא לא חובה על כל הכלבים אלא רק על הכלבים שמוגדרים בחוק להסדרת הפיקוח על כלבים ככלבים מזן מסוכן. החוק מחלק את הכלבים המסוכנים ל2: זנים אשר מוגדרים כגזעים מסוכנים, ושאר הכלבים שאינם משתייכים לזנים המסוכנים אבל עדיין נחשבים לכאלה. 

החוק מגדיל את הזנים הבאים ככלבים מסוכנים: 

  1. אמסטף
  2. בול טרייר
  3. דוגו ארגנטינו
  4. טוסה יפני
  5. סטאף אנגלי
  6. פיטבול
  7. רוטוויילר 

 

כל אלה מהווים זני כלבים אשר מחויבים במחסום פה. עוד סוגים של כלבים שמוגדרים ככלבים מסוכנים הוא כל כלב מעל גיל 3 חודשים אך נשך וגרם לחבלה או הריגה. כלב מגזע מסוכן שנקבע מהכנסת בתוספת לחוק שהוא זן מסוכן וכלב שהוא תוצאה של הכלאה של גזע מסוכן עם גזע אחר אשר מזכיר את הגזע המסוכן באופי, במראה או בהתנהגות. 

לכן אם אתם מחזיקים בכלב שנחשב מסוכן עקב אחת מהסיבות שמנינו למעלה, הכלב שלכם יהיה מחויב להסתובב בחוץ עם רסן. כלב שאינו מחויב ברסן הוא כלב שאינו נמצא ברשימה למעלה והוא לא מחויב ברסן וזה עניין טוב. בכדי לבחור את הרסן המתאים אנחנו ממליצים להכנס: https://chowchow.co.il, ולהתייעץ עם אנשי המקצוע שלנו שיתאימו לכם את הרסן לכלבכם באופן מושלם שלא יפגע בכלב שלכם מצד אחד ויהווה רסן חוקי וטוב מהצד השני. לכן אנחנו ממליצים להכנס, לבדוק להתייעץ בכדי שלא תצטרכו לשלם קנסות על עניין הרסן. 

מחסום הפה, מי מחויב 

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא