חיפוש

הבנים שלי מתקשים מאוד בלימודים – איך אפשר לעזור להם?

בשנים האחרונות ישנה מודעות הולכת וגוברת לנושא הילדים בעלי לקויות הלמידה.

לפני שנים רבות עוד התייחסו לילדים אלו כאל "מופרעים", וכאלו שלא מסוגלים להתרכז בלימודים כי הם לא יכולים או רוצים ללמוד.

עם השנים חלה תפנית חדה בהתייחסות לילדים אלו, וכיום מובן כי ישנם ילדים שפשוט לא מסוגלים להתרכז לאורך זמן – וכלל לא מדובר בעניין של חוסר יכולת או אינדיקציה לרמת האינטליגנציה.

כיצד ניתן לעזור לילדים אלו?

 

העזרות במורים פרטיים

השלב הראשון שמומלץ לבצע, עוד לפני שמערבים בעניין כדורים ואמצעים כימיים, הוא לבדוק האם הקושי של הילד הוא עם החומר הלימודי עצמו. במידה ואכן כך הדבר, שיעורים פרטיים יוכלו להוות פתרון מצוין לבעיה.

המורה הפרטי יעבור עם הילד על החומר הנלמד בכיתה, וידע להתמקד בדיוק במקומות בהם הילד לא מבין את החומר או צריך עוד הסבר. שוק השיעורים הפרטיים הוא שוק משגשג בימינו, ומכך ניתן ללמוד על היעילות והצורך שלו.

 

מעבר למסגרת לימודים מיוחדת

במידה ושיעורים פרטיים לא ענו על הבעיה, ניתן לשקול להעביר את הילד למסגרת לימודים מיוחדת – בין אם בתוך בית הספר הנוכחי (דרך הצמדת סייעת לילד, שתוכל לעזור לו ולהקל עליו במהלך יום הלימודים), ובין אם במעבר לבית ספר אחר שבו יש כיתות ייעודיות לתלמידים שמתקשים בלימודים.

 

התייעצות עם רופא משפחה

אם כל הפתרונות שהוצעו לעיל לא סייעו, ניתן להתייעץ עם רופא המשפחה לגבי תרופה שעוזרת לילד להתרכז לאורך זמן (כאשר בין התרופות הידועות ניתן למצוא ריטלין וקונצרטה). אלו תרופות שיש להן תופעות לוואי מסוימות, ולכן הן ניתנות במרשם רופא בלבד.

במידה ורופא המשפחה לא ייתן לכם את המרשם, הוא יפנה אתכם אל רופא מומחה שיש להתייעץ איתו בטרם השימוש בתרופה בקרב ילדים.

 

דעו את זכויותיכם – ייתכן ומגיעים לכם החזרי מס עבור ילדים בעלי לקות למידה

רשויות המס מכירות בכך שהורים רבים נדרשים להוציא הוצאות עבור ילדיהם כאשר אלו בעלי לקויות למידה, ולכן אותם הורים זכאים לנקודות מס. החזרי מס בגין הלקות ניתנים להורים שלילדיהם אובחנו לקויות למידה מסוג הפרעת קשב וריכוז (ADD) או היפראקטיביות (ADHD). חשוב לציין שנקודות המס ניתנות לילדים שנמצאים במסגרות חינוך ייעודיות בעקבות לקות הלמידה שלהם.

את הבקשה לקבלת נקודות הזכות יש להגיש לרשויות המס, לאחר שועדת השמה מיוחדת קבעה שהילד נדרש ללמוד במסגרת חינוך מיוחדת לילדים בעלי לקויות למידה. לבקשה יש לצרף את התוצאות שאליהן הגיעה ועדת ההשמה, וכן מספר מסמכים נוספים המעידים על מצבו של הילד – אישור מרופא, אישור למידה במסגרת של חינוך מיוחד לבעלי לקויות למידה ועוד.

אמנם מדובר בהליך בירוקרטי שעשוי להיות ארוך וממושך, אך בעזרתו תוכלו לקבל כמה אלפי שקלים!

 

תלמיד

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא