חיפוש

נהיגה במהירות מופרזת – מה העונשים?

 עבירות הקשורות במהירות מופרזת יכולות להביא לתוצאות גורליות מאחר והעונשים עליהן חמורים. בין אם מדובר על נקודות וקנסות ובין אם מדובר על פסילת רישיון נהיגה או אפילו מאסר בפועל, יש מה לעשות אם נוהגים בחוכמה. המאמר יפרט את העונשים על נהיגה ומופרזת והפתרונות לכך.

 

העונש על נהיגה מופרזת

בדרך כלל עונש על נהיגה מופרזת כולל קנס כספי ונקודות. כאשר עובדים את המהירות בדרך עירונית מעל 25 קמ"ש הקנס הוא 250 ₪. במהירות של 26-40 קמ"ש מעל המותר הקנס הוא 750 ₪ ו-8 נקודות. מהירות מופרזת של יותר מ-41-50 קמ"ש תישא בעונש של 10 נקודות וזימון לבית משפט.

יתרה מכך, שוטר שתופס נהג שעבר את המהירות יכול לבצע שלילת רישיון במקום עד להגעה לבית המשפט. לפיכך הפנייה לסיוע של עורך דין תעבורה היא משמעותית מרגע קבלת הדו"ח.

 

העונש על נהיגה מופרזת תחת השפעת סמים או אלכוהול

נהיגה תחת שכרות או השפעת סמים היא אחת החמורות מאחר והעונש הצפוי בחוק הוא לא רק שלילה של הרישיון, אלא אף סכנה של מאסר בתנאי או בפועל בהתאם לעברו של הנהג והנסיבות שהובילו לכך. יותר מכך, אם הנהיגה תחת סמים או אלכוהול גרמה לתאונת דרכים עם נפגעים מדובר על תוצאות הרסניות שיכללו אף זימון למרב"ד על מנת לבדוק את הכשירות לנהיגה.

 

כיצד המשטרה אוכפת עבירות של מהירות מופרזת?

ישנן כמה שיטות לאכיפה של מהירות מופרזת. ביניהן ניתן למנות את אקדח הלייזר המודד את המהירות, מצלמות מהירות, דבורה וממא"ל. למרות זאת, המכשור נמצא במקרים רבים לא תקין או שהמדידה מתבצעת לא על פי התקנות. לעיתים התוצאות משתבשות גם עקב מזג אוויר לקוי, צילום מטושטש או השפעות חיצוניות אחרות שיכולות להיות קריטיות ולמנוע את העונשים בחוק. לכן צריך לבדוק ביסודיות כל מקרה לגופו הן מבחינת הראיות והן מבחינת תקינותן.

 

ההשלכות של הנקודות על העונשים

שיטת הנקודות היא שיטה מצטברת. כלומר, ככל שצוברים יותר נקודות בפרק זמן מסוים כך התוצאות יהיו קשות יותר. כל תשלום של קנס עקב עבירת תנועה הוא למעשה הודאה באשמה וקבלת הנקודות. צבירת הנקודות יכולה להביא לתוצאות כמו פסילת רישיון נהיגה ל-90 יום, זימון לנהיגה מונעת, בדיקת כשירות נהיגה במרב"ד והוצאות כספיות. לפיכך, יש לנקוט בכמה צעדים כדי להפחית או להקל בעונשים.

 

הפתרונות שיפחיתו ענישה על נהיגה במהירות מופרזת

לסיכום, על מנת להקל או להפחית את העונש על נהיגה במהירות מופרזת יש להתייעץ עם עורך דין כבר עם קבלת הדו"ח או קבלת הראיות של אמצעי האכיפה. ייתכן שהראיות אינן אמינות ועורך הדין יוכל להוכיח זאת. עורך דין תעבורתי מכיר את החוק. הוא בעל ניסיון בנהלים ולכן הוא הפתרון האידיאלי. אין צורך להתמודד לבד ולשאת בעונש שייתכן שאינו מגיע לכם.

נהיגה מוגזמת

 

 

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא