חיפוש

סוגי חשמלאים נפוצים

לפחות אחת לשנה, כל משפחה בישראל נזקקת לשירות של חשמלאי. בין אם מדובר בשירות קטן ובין אם מדובר בתיקון מורכב, כדאי שתדעו כמה דברים בסיסיים, לפני שתפנו לחשמלאי.

ברוב המקרים בהם תזדקקו לעבודת חשמלאי, אלו יהיו דברים קטנים שכל חשמלאי יודע לעשות. כמו שקע פגום, תיקון קצר, התקנת גופי תאורה וכדומה.

אך לעיתים, תצטרכו את שירותו של חשמלאי בעבודות מורכבות יותר. לדוגמא – החלפת כל מערכת החשמל בדירה. לא כל חשמלאי יכול לעשות כל עבודה, היכנסו לאתר: www.tlv-elec.co.il על מנת להזמין חשמלאי מוסמך.

 

חשמלאי עוזר

חשמלאי עוזר יכול לעזור לחשמלאי מוסמך בביצוע עבודות חשמל במתח נמוך, אך אינו יכול לבצע את העבודה לבדו. שימו לב, אם יש לו תעודת עוזר חשמלאי, הוא יכול לעזור בביצוע העבודה בלבד.

 

חשמלאי מעשי

לחשמלאי מעשי מותר לבצע עבודות חשמל במתח נמוך, ברוב הבתים בישראל המתח נמוך. לכן עניין המתח לא מהווה בעיה בדרך כלל עבור חשמלאי מעשי. כלומר, עבור עבודות חשמל ביתיות רגילות, מספיק שתשתמשו בשירותיו של חשמלאי מעשי.

 

חשמלאי מוסמך

חשמלאי מוסמך יכול לבצע את כל עבודות החשמל באשר הן, ובנוסף, יכול לתכנן תכניות עד 30X80 אמפר.

במידה ותרצו להחליף את המונה החד פאזי במונה תלת פאזי, וודאו מראש כי מדובר בחשמלאי מוסמך, או בחשמלאי בכיר ממנו. לחשמלאי מעשי או חשמלאי עוזר, אסור לבצע עבודה מסוג זה.

 

חשמלאי ראשי

רשאי לבצע עבודות חשמל במתקני מתח נמוך ולחתום על תכניות חשמל 250X2 אמפר.

ישנו חשמלאי ראשי ביצוע – אשר רשאי לבצע עבודות במתקנים במתח נמול עד 250X3 אמפר ולחתום על חלק מתכניות החשמל, אך כל עוד מדובר בעבודות ביתיות, לא תזדקקו לשירותיהם.

 

אל תחסכו היכן שלא צריך

חסכון בכסף עלול להוביל לסיכון חיים. שריפות רבות נגרמות מכשל במערכת החשמל. ישנם מקרים בהם צרכנים מעדיפים לחסוך כסף ולא להזמין חשמלאי בעל תעודה, ומסתפקים בשירותיהם של " שיפוצניקים ". במקרה הזה, כנראה שככל שתחסכו יותר, תשלמו יותר בהמשך.

 

מה כן תוכלו לעשות לבד

למרות האזהרות, יש דברים שכן מותר לעשות לבד. לפני כן, וודאו כי כיביתם את המפסק הראשי של הדירה, גם אם מדובר בעבודה קלה כמו החלפת נורה.

תקלת החשמל הנפוצה ביותר שתוכלו לתקן בעצמם היא עומס יתר, שגורם למפסק " לקפוץ ", ולמה שאנו קוראים "הפסקת חשמל ". עומס יתר יכול להיות כללי – מה שקורה כאשר מפעילים מספר מכשירים זוללי חשמל בו זמנית, כמו דוד חשמלי ומכונת כביסה.

עומס ספציפי מתרחש כאשר אנו מחברים מספר מכשירים זוללי חשמל לאותו השקע באמצעות מפצל.

לסיכום, אנו ממליצים לכם להימנע בהתעסקות בתקלות חשמל לבד, ולבדוק את סוג החשמלאי שאתם מזמינים, את סיווגו ואת הרשאותיו.

חשמלאי מוסמך

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא