חיפוש

סטייק כמו שאתה אוהב – איך ניתן לעשות סטייק טעים כמו באירועים הגדולים

כשעולה השאלה "מה היית אוכל בארוחה האחרונה בחייך?" עולה, אצל הרוב המוחלט של האנשים, אלו שאינם מגדירים עצמם צמחונים או טבעונים, תמונה של סטייק עסיסי ומשובח. אין חולק על כך שסטייק הוא אחת ההנאות הגדולות שהעולם הקולינרי יכול להציע.

אך לעיתים סטייק בהכנה ביתית עלול שלא להתאים לציפיות שלכם, ועל אף איכות הבשר או הדרך בה הוא נצלה, התוצאה אינה מספקת. במאמר זה ריכזנו את הטיפים החשובים ביותר להכנת סטייק ברמה הגבוהה ביותר.

 

כמה דקות והחלום מתגשם

הדבר שהכי מושך אותנו בסטייק, לצד הטעם העסיסי והיותו מנה מרשימה, הוא זמן הבישול הקצר יחסית למאכלים מורכבים יותר. סטייק לא צריך לשהות זמן רב על גריל גז או גריל פחמים, או אפילו מחבת פסים. הוא נועד לפגוש את הצלייה לזמן שלא עולה על כמה דקות בודדות, שכן סטייק יבש הוא בגדר חטא של ממש (אלא אם כן הוא מיועד לנשים בהריון, במקרה הזה מזל טוב ובתיאבון).

חשוב לדעת שגם אם אין ברשותכם מנגל פחמים מקצועי תוכלו להכין סטייק ברמה גבוהה ולהביאו לצלייה איכותית שתהיה ערבה לחך עבור האורחים שלכם ועבורכם.

 

הכנת סטייק מתחילה אצל הקצב

באופן טבעי, כאשר אנו שואפים להגיע לסטייק המושלם, הדרך מתחילה בקצבייה שבה תרכשו את הנתח הנכון. קצב מקצועי ומנוסה יידע להתאים עבורכם את הנתח האידיאלי לצרכים שלכם. לדוגמה, אם אתם מעוניינים בבשר יותר שומני ועסיסי, ייתכן ואנטריקוט יהיה הבחירה המדויקת ביותר, בעוד נתח הסינטה אינו שומני כמעט בכלל ומומלץ לדרגות צלייה נמוכות על מנת להנות ממנו בצורה המיטבית. איכות הבשר נמדדת בדרך כלל ברמת היישון שלו.

 

תיבול מינימלי ומדויק

הסטייק הטרי מונח לפניכם, ובמידה ואינו טרי והפשרתם אותו בצורה הטובה ביותר (שהייה במקרר לאחר הוצאה מהקפאה עדיפה על להפשירו בחוץ)- אתם מוכנים לשלב התיבול. ישנם כאלה המתעקשים להשרות את הנתחים המיועדים לצלייה במגוון רטבים ומרינדות, אולם הרוב המוחלט של הסטייקים המוצלחים שאנו פוגשים באולמות אירועים או מסעדות נחשבות, יהיו בעל תיבול מינימלי וייתנו לאיכות הבשר לדבר במקום תבלינים חזקים.

אין צורך בדבר מעבר למלח ואולי פלפל. אך גם כאן בתיבול, תזמון הוא הכול ולא נרצה להמליח את הסטייק בזמן הצלייה, על אף שרבים עושים כך. מומלץ לפזר מעט מלח כחצי שעה לפני הצלייה, כך יתמזג המלח בצורה מושלמת עם השומנים והמיצים שהסטייק מפריש בזמן הצלייה ויעניק לו את הטעם עליו חלמתם.

 

דקה לפה או לשם- עולם ומלואו

כאשר לא מדובר באפייה בתנור או בישול ארוך בסיר, מידת העשייה של הבשר היא דבר עדין ורגיש במיוחד. אם אתם מחפשים להגיע לדרגת מדיום ולא מעבר לכך, חשוב לזכור שסטייק משנה בכל דקה את מידת העשייה שלו. דרגת מדיום תצריך צלייה של שתי דקות לכל היותר משני הצדדים, מדיום רייר- דקה בלבד וכן הלאה. פגיעה בדרגת הצלייה תהיה פגיעה בחוויית האכילה עבור זה אשר הסטייק מיועד לו, אל תשכחו זאת.

מנגל פחמים מקצועי

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא