חיפוש

עשיתם תאונת עבודה? דעו את זכויותיכם!

זה יכול לקרות לכל עובד. לאו דווקא פועל באתר בנייה, כמו סוג התאונות המתרחשות כמעט כל שבוע. אלא גם אצלכם, בעבודה במשרד, כשנפלתם במדרגות, או כשנחתכתם ממשהו. בכל מקרה, אם התרחשה לכם תאונת עבודה. אתם צריכים לדעת מה הזכויות שלכם? מה זה אומר בכלל תאונת עבודה? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

 

תאונת עבודה

תאונת עבודה מוגדרת בעצם בסעיף 80 לחוק הביטוח הלאומי: " אירעה תוך כדי נסיעתו או הליכתו של המבוטח לעבודה ממעונו או ממקום שבו הוא לן אף אם אינו  מעונו, מן העבודה למעונו או ממקום עבודה אחד למשנהו, ועקב נסיעתו או הליכתו זו; (2) אירעה תוך כדי עבודתו של המבוטח, במקום העבודה או בסביבתו הקרובה ביותר, בעשותו להצלת גוף או רכוש או למניעת נזק או סכנה לגוף או לרכוש (3) אירעה תוך כדי עבודתו של המבוטח עקב פגיעה שאינה תוצאה מהעבודה ונגרמה בידי אדם אחר בכלי או בחפץ אחר, הנמצאים במקום העבודה או בקרבתו הקרובה ביותר לצרכי העבודה, או הנמצאים שם דרך קבע אף שלא לצרכי העבודה, והנפגע לא היה שותף לגרימת הפגיעה".

 

מה זה אומר?

החוק בעצם מפרט שם, ולאחר מכן בהמשך נותן עוד מספר סיטואציות נוספות, את המקרים בהם אדם שנפגע יחשב כנפגע עבודה. מדובר בעצם בהגדרה רחבה מאוד, ומכאן והלאה אתם צריכים להיות בקשר עם עורך דין, שיסייע לכם גם בתביעה לאחר מכן מול הביטוח הלאומי, וגם בתביעה מול המעסיק, לאחר מכן.

 

מה יעשה עבורנו עורך הדין?

משרד עורכי דין – אימבר גולן פרטוש, הוא דוגמא למשרד עורכי דין, שיבצע עבורכם את כל התהליך במקרה של תאונת עבודה. בעיקר סיוע בהגשת מסמכים, למשל, טופס הפגיעה הראשונית שתקבלו מידי הרופא. אתם אמורים להגיש תביעת תאונת עבודה, מהביטוח הלאומי. לאחר שתגישו את התביעה הזאת, כמובן כולל מסמכים, תקבלו תעודה ראשונית שתעיד על הפגיעה, ותקבלו דמי פגיעה למשך 3 חודשים. במקרה שהפגיעה חמורה יותר, וכמובן יש לכם את המסמכים הרפואיים שמעידים על כך, תצטרכו להגיע לוועדה רפואית אצל הביטוח הלאומי. הוועדה תפסוק האם אתם זכאים לאחוזי נכות, וגם תפסוק בדיוק כמה. כמובן שהליך כזה דורש עורך דין, עבור התייעצות לפני ההגעה לוועדה, המצאת כלל המסמכים, וייצוג בוועדה עצמה.

 

תביעה מול המעסיק

לאחר התביעה מול הביטוח הלאומי, תוכלו, בתור עובדים, לתבוע את המעסיק, בבית הדין לענייני עבודה, זאת כמובן אם המעסיק התרשל. מה זה אומר? לפי פקודת הנזיקין, למעסיק יש חובת זהירות כלפי העובד, שהוגדרה בין השאר בפקודת הבטיחות בעבודה ולאחר מכן במספר פסקי דין. אם המעסיק הפר חובת זהירות זו, במגוון דרכים, תוכלו לתבוע אותו, ולקבל פיצויים, אם הוכחתם את הקשר בין הפרת חובת הזהירות, לפגיעה שנגרמה לכם.

לסיכום, מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין במקרה של תאונת עבודה, כדי לדעת בדיוק, את מי אתם יכולים לתבוע, ומה הזכויות שמגיעות לכם.

חוקי עבודה

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא