חיפוש

פיצוי נזקי גוף עקב תאונת דרכים

עבור רבים, אין דבר מפחיד יותר מאשר תאונת דרכים. לרוב הן בלתי צפויות, ובעוד בחלק מהמקרים יוצאים בזול וללא פגיעה משמעותית, ישנם מקרים אחרים בהם המזל לא שפר על המעורבים בתאונה. תאונת דרכים עלולה לשנות לתמיד את חיי הנפגעים בה.

לכן, אסור לוותר בשום פנים על האפשרות לתבוע בגין נזקי גוף את הגורמים הרלוונטיים, מה שעשוי להקל ולו במעט על המצב הכלכלי שנפגע.

 

לא עניין של אשמה

אחת השאלות הראשונות שצצות לאחר שנודע על תאונת דרכים היא "מי אשם?". זה בהחלט רלוונטי ברוב המוחלט של המקרים, אולם לא בכל ההיבטים. ככל המדובר בתביעת הביטוח לקבלת פיצוי, גם האשם האובייקטיבי בתאונה, אם היה מבוטח כחוק, זכאי לפיצויים מהגורם אצלו היה מבוטח, זאת על פי עיקרון האחריות המוחלטת המופיע בחוק לפיצוי נפגעי תאונות דרכים.

אם ברצונכם לתבוע את הביטוח על רקע נזקי גוף כתוצאה מתאונת דרכים, רצוי להתייעץ עם עורך דין תביעות נזקי גוף בנושא.

 

מי הכתובת לתביעה?

בראש ובראשונה, הכתובת לתביעה במקרה של תאונת דרכים הוא הרכב בו נהג הנפגע, המבטח את הרכב בביטוח חובה. כל נהג מבוטח בביטוח זה על פי חוק, ולכן הנהג הנפגע, כולל הנוסעים שבמידה והיו אתו ושהו עימו ברכב ברגע התאונה, זכאים לתבוע את חברת הביטוח של ביטוח החובה.

הנזקים בגינם ניתן לתבוע את הביטוח במסגרת זו הם אובדן כושר עבודה, אובדן שכר, סבל, טראומה נפשית וכן הלאה. במידה ומדובר בתאונה בין הולך רגל לרכב, הולך הרגל שנפגע יתבע את חברת הביטוח של הנהג הפוגע.

 

תאונת דרכים- מושג רחב

עם הופעתם של כלי רכב רבים בכביש הישראלי, כמו קורקינט חשמלי, אופניים, אופנועים וקטנועים, תאונת דרכים היא לא עוד רק בין שני כלי רכב. המושג גם לא מדבר רק על התנגשות בין כלים שונים, אלא כולל גם פגיעה ממטען שנפל מרכב אחר, פגיעה מחלק של הרכב, כמו דלת או מכסה מנוע, פגיעה פיזית כתוצאה מכניסה או יציאה מהרכב ואפילו נפילה באוטובוס- כל אלה מוגדרים על פי חוק כתאונת דרכים לכל דבר ועניין.

 

תבעו את שמגיע לכם בהקדם

חשוב להכיר כי חלה התיישנות בתקופה של עד שבע שנים ממועד התאונה, ולכן יש לתעד כל מסמך שעשוי לסייע לכם בתביעה ולטפל בנושא בהקדם. תביעות נזיקין בגין תאונות עלולות להיגרר לבירוקרטיה וסחבת מיותרת, לכן מומלץ לפעול במהירות וביעילות על מנת לתבוע את שמגיע לכם בחוק.

כל הוצאה כספית בעקבות נזקי גוף שנגרמו לכם כתוצאה מתאונת דרכים, לרבות הוצאות רפואיות, תרופות או משככי כאבים, אובדן כושר עבודה, סבל ועוגמת נפש- כל אלו ראויים לפיצויים הולמים בגין הנזק האדיר שנגרם לכם כרעם ביום בהיר. אל תוותרו על מאום.

תאונת דרכים

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא