חיפוש

פתיחת תיק גירושין – מה חשוב לדעת?

כולנו יודעים שהליך גירושין מצריך הגעה לבית הדין הרבני, תוך הסתייעות מצד עורך דין שבקיא בתחום, אך מעטים יודעים איך מתבצע ההליך הראשוני של פתיחת תיק הגירושין ומה חשוב לדעת אודותיו. יצאנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי להעלות את המודעות לנושא וחזרנו עם 8 הדברים שאסור לכם לפספס אם אתם צפויים להתגרש בקרוב.

 

הדבר ה – 1: היכרות עם מושגים בסיסיים

בשלב הראשון, עליכם לדעת שיש כל מיני מושגים משפטיים שאתם צריכים להכיר מקרוב. בחרנו להציג בפניכם את 2 המושגים המוכרים ביותר שתשמעו בתחילת הדרך מעורך הדין שלכם ומנציגים מטעם בית הדין:

המושג ה – 1: גירושין בהסכמה

חשוב שתדעו ש"גירושין בהסכמה" הינו מצב שבו שני הצדדים מסכימים על סיום תקופת הנישואים ופתיחה בהליך גירושין. מי שהגיעו למצב אופטימלי זה, צריכים לשבת עם עורך דין מוסמך ולהכין הסכם גירושין שבו יוצגו ההסכמות בכל הנוגע לתחומים אלה:

  • חלוקת רכוש
  • אחריות הורית
  • זמני שהות עם הילדים ועוד

 

המושג ה – 2: תביעת גירושין

בני זוג שלא הגיעו להסכמה הדדית לגבי הגירושין, צריכים לנהל תביעה שתתקיים בבית הדין הרבני. אם אתם נמצאים במצב שכזה, כדאי שתדעו שזהו שמו של ההליך שתעברו בקרוב.

 

הדבר ה – 2: אל תעשו זאת לבד – תסתייעו בעורך דין

כאמור, אתם לא מכירים את הליך פתיחת תיק הגירושין באופן מעמיק. לכן, עליכם להסתייע בבעל מקצוע שילווה אתכם לאורך הדרך וימנע קיום של טעויות שעשויות לעלות לכם ביוקר בשלבים מאוחרים יותר. נמליץ לכם שלא להתמהמה ולהחליט על פתיחת תיק גירושין אצל עו"ד הלנה שמחי  בין אם הגשתם תביעה חד צדדית ובין אם הגעתם מראש להסכמות. שכן, שני מצבים אלה עשויים להוביל לקשיים לא צפויים בין בני הזוג, כך שתמיד טוב שיש גב מצד בעל מקצוע מוסמך.

 

הדבר ה – 3: תבחרו בעורך דין שנחשב לשם דבר בתחום הגירושין

חיפוש קצר ברחבי הרשת אודות עורכי דין שעוסקים בתחום הגירושין יגלה בפניכם היצע רחב. אל תטעו לחשוב שכולם יעניקו לכם שירות ברמה זהה. שכן, בדומה לתחומי עיסוק אחרים, יש עורכי דין שנחשבים למומלצים ביותר, בעוד אחרים מוגדרים כ"בינונים".

כידוע, אתם צריכים להיות בטוחים ב – 100% בכך שתבצעו את פתיחת התיק על הצד הטוב ביותר. לכן, ההמלצה היא לא להתפשר על הליווי המקצועי שיינתן לכם. עשו כל שביכולתכם, כדי להגיע לעורך דין שעוסק בתחום הגירושין מזה שנים ויש לו היכרות עם סוג ההליך שאתם צפויים לעבור (תביעת גירושין או גירושין בהסכמה).

 

הדבר ה – 4: תביעת גירושין מצריכה הגשה לבית הדין

במקרה שבו אחד מבני הזוג אינו מעוניין בהליך הגירושין, צריך להגיש את התביעה באזור המגורים המשותף האחרון שבו הצדדים התגוררו. ראוי לציין שתביעה זו צריכה להיות מפורטת ככל הניתן ולהציג את הפרטים והעילות שהובילו לבחירה בהליך הגירושין. מי שיסתייעו בשירותיו של עורך דין, יוכלו לקבל הנחייה ברורה בשלב זה אודות אופן ההגשה שצריך לכלול 3 עותקים שיימסרו למזכירות של בית הדין.  מומלץ לשמור עותק נוסף שעליו תוטבע חותמת מקורית שתאשר את קבלת התביעה בתאריך שבה היא הוגשה.

 

הדבר ה – 5: בחרתם בהליך גירושין בהסכמה? תצטרכו למסור את ההסכם

מי שמחליטים להתגרש בהסכמה, צריכים להגיע לבית הדין הרבני עם הסכם הגירושין שהוכן מראש, תוך הסתייעות מצד עורך הדין שמלווה את בני הזוג. שימו לב, יש להביא גם את המסמכים הבאים:

  • פסק הדין שמאשר את ההסכם
  • תעודת זהות של בן ובת הזוג + ספח

לאחר מכן, בית הדין הרבני יבדוק באופן מעמיק את הסכם הגירושין, כדי לוודא שהפרטים שמופיעים בו לא נוגדים את ההלכה באופן כזה או אחר. רק לאחר שיתקבל אישור מצד בית הדין, ניתן יהיה לקבוע את המועד שבו יתבצע הגט.

 

הדבר ה – 6: עליכם להכין מסמכים מראש

  • אישור על תשלום אגרה
  • תעודת נישואין
  • הסכם גירושין
  • תעודת זהות
  • כתובה

חשוב לציין שעליכם להגיע בבגדים צנועים בעת ההגעה לבית הדין הרבני. שכן, צפויים לקבל אתכם רבנים ואנשים שחיים אורח חיים דתי.

 

הדבר ה – 7: הימנעו מלערב את הילדים בהליך

לצערנו, קורה לא פעם שאחד מבני הזוג מערב את הילדים באי הסכמות שבאות לידי ביטוי מול הצד השני (בן או בת הזוג). חשוב להימנע ממצב שכזה ולזכור שהילדים שלכם נמצאים בתקופה שברירית וחסרת יציבות. לכן, נמליץ להימנע מעריכת שיחות עם הילדים בכל הנוגע לפתיחת תיק הגירושין והתמודדות מול בן או בת הזוג בהליך זה. בנוסף לכך, תשתדלו להשאיר את הקשיים שלכם בצד. שכן, הילדים שלכם לא בנויים להכיל את המידע הזה.

 

הדבר ה – 8: תקיפו את עצמכם בסביבה תומכת

אתם בטח יודעים שהליך הגירושין יצריך מכם כוחות נפשיים רבים. שכן, מדובר בתהליך שאורך זמן רב ועשוי לגרום לטלטלות נפשיות. לכן, כדאי שתקיפו את עצמכם בסביבה תומכת (ולא רק בהליך פתיחת התיק, אלא גם בתקופה הקשה שתבוא לאחריו).

נסביר שהכוונה להסתייעות מצד חברים, קרובי משפחה וגם אנשי מקצוע שעוסקים בתחום הגוף והנפש. שכן, אלה יוכלו לחזק אתכם ברגעים הקשים ויעניקו לכם את הכוחות לעמוד איתנים אל מול סיטואציות מורכבות שעשויים לצוץ לאורך הדרך.

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן המדריך המקיף שריכז את כל המידע החיוני אודות פתיחת תיק גירושין. בשלב זה אתם מכירים באינפורמציה העדכנית שדרושה לכם, כך שתצטרכו רק לבחור בעורך הדין הטוב ביותר שילווה אתכם מתחילת ההליך ועד סיומו. נאחל בהזדמנות זו שתהיו מהזוגות שמתגרשים תוך שמירה על יחסים טובים.

לְהִתְגַרֵשׁ

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא