חיפוש

רופא הטריד מינית? כל מה שרצית לדעת ופחדת לשאול

רבים חוששים להתלונן על הטרדה שמבוצעת על ידי רופאים. עם זאת, המאמר הבא יוכיח לכם שאפשר גם אחרת

אירועים שבהם רופא הטריד מינית הם שכיחים יותר מכפי שנהוג לחשוב. עם זאת, רובנו בכלל לא שומעים עליהם. הסיבה לכך היא שקודם כל רוב האנשים, בעיקר נשים, חוששים להתלונן על רופא. בין אם מדובר על רופא משפחה, רופא מקצועי או כל רופא אחר, החשש נובע מסוג של יחסי מרות בין הצדדים. כאשר מתקיימים יחסי מרות שבהם הצד המטריד הוא במעמד גבוה יותר מאשר הצד המוטרד, התוצאה היא מבוכה, האשמה עצמית וחוסר רצון לפעול במישור המשפטי המקובל כדי להגיש תביעה.

חוץ מזה, אנחנו לא שומעים על אירועים רבים שבהם רופאים מטרידים מינית – פשוט משום שהם מסתיימים בהליך גישור מחוץ לבין כתלי בית המשפט. אז בין אם הליך הגישור הזה הוא הפתרון הכי ראוי לאירוע ובין אם לא, אי אפשר להתעלם מכך שזו הסיבה שבגללה אירועים אלו לא עולים לעיתים קרובות על סדר היום הציבורי.

 

יש מה לעשות – גם אחרי הטרדה מינית של רופא

הדבר הכי חשוב שצריך לדעת על מקרים שבהם רופאים מטרידים מינית היא שיש איך לפעול ושקיים גיבוי משפטי לתחושות של הנפגעים. נכון שעדיין נדרש אומץ על מנת לפנות אל עורך דין, אך מאותו רגע התהליך כבר הופך להיות פשוט יותר. הסיבה לכך היא שעורך הדין הוא גורם מקצועי שלוקח על עצמו את האחריות, הוא רואה את התמונה הגדולה והוא בעיקר מנותק רגשית מהנסיבות.

במילים אחרות, עורך דין הוא גורם מקצועי שיכול וצריך להיות מעורב כמה שיותר מוקדם בכל אירוע מהסוג של הטרדה מינית. ספציפית אחרי מקרה של רופא הטריד מינית, המעורבות של עורך הדין עוד יותר קריטית. זהו הגורם היחיד שיכול להניע תהליך משפטי כחוק ולדאוג שהרופא המטריד יעמוד לדין וירצה את העונש שלו.

 

איך בוחרים עורך דין מתאים?

שאלה אחרת שעלולה להתעורר בעקבת מקרה שבו רופא מטריד מינית היא איך לבחור אותו נכון. כאן יש אפשרויות שונות על הפרק, כמו למשל בחירת עורך דין רק לפי הזמינות שלו או בחירת עורך דין לפי שכר הטרחה שהוא גובה. אבל באירועים רגישים כמו הטרדה מינית מצד רופא, אין ספק שמה שעומד בראש סדר העדיפויות זו המקצועיות של עורך הדין.

בסופו של דבר, עורך דין מקצועי יכול לעזור לספק את התשובות לשאלות הנפוצות גם אחרי אירועים של הטרדה מינית שבוצעה על ידי רופא. לא משנה מי הרופא או מה המעמד שלו, אין סיבה להסכים להתנהלות רגילה וצריך להעמיד אותו לדין. כיום, הכי נכון וקל לעשות את זה בעזרת התייעצות עם עורך דין מקצועי ומיומן.

 

שלט #METOO

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא