חיפוש

ריב על ירושה: האם עורך דין יכול לעזור?

ירושה חייבת להתחלק ולעבור הלאה לפי חוקי המדינה או על פי צוואה שאדם הותיר אחריו, למרות זאת יכולים להתעורר ריבים, מה עושים והאם עורך דין יכול לפתור הכל?

לאחר שאדם הולך לעולמו הוא מותיר אחריו רכוש רב אשר נותר ללא בעלות ועל כן יש הכרח לחלק את הרכוש, הממון והנכסים בין קרובי המשפחה או היורשים שהאדם קבע לעצמו בצוואה שהשאיר או על פי חוק הירושה. היורשים מחויבים לחלק ביניהם את הרכוש על פי החוק או על פי שמורה להם הצוואה, אך ישנם מקרים בהם אין הסכמה, למרות ההנחיות, ועל כן יש הכרח במעורבות של אדם חיצוני אשר יפתור את המצב.

 

על צוואה וחוק הירושה

כאשר מדברים על ירושה, ההחלטה כיצד לחלק את העיזבון של אדם ולמי לחלק אותו נתונה לאדם עצמו, מעל גיל 18 כל אחד רשאי לנסח ולערוך צוואה אשר תפרט בדיוק דברים אלו. במידה ואדם אשר הלך לעולמו לא ניסח צוואה טרם מותו ההחלטה מה לעשות בדבר הירושה שלו נתונה לחוק הירושה, שהוא חוק אשר מעוגן במדינת ישראל ומחליט מי הם יורשים חוקיים ומה המדרג ביניהם.

 

ריב על ירושה

אם אכן יש צוואה ויש חוק ירושה במדינה למה שיתפתחו ריבים? קודם כל, ריבים תמיד יכולים להתפתח, בעקבות משהו משפחתי עמוק יותר שהתעורר עוד מלפני הירושה ועם הירושה רק מתעצם. ריבים יכולים להתפתח בעקבות חלוקה שאחד הצדדים תופס כלא הוגנת כלפיו או עקב כך כי הוא סבור שהמנוח לא באמת היה רוצה שכך יתגלגלו הדברים ועל כן חשוב לו להילחם על הסעיף או על חלקים גדולים יותר מהצוואה או מהירושה.

 

שילוב עורך דין בירושה

חשוב להבין כי ירושה היא משהו אשר מעוגן בחוק, על כן יכול להיות כי פסילה של סעיף או אפילו קיום סעיף אינם חוקיים כלל וכלל ועל כן שילוב של עורך דין אשר מתמחה בתחום בדומה לhttps://liatfaigel-law.co.il/שירותי-המשרד/משפחה/ בחלוקת הירושה יכול לפתור ולעמעם הרבה ריבים על ידי פסילה מבחינה חוקית של טענות מסוימות של אחד מהצדדים בריב. באם הוא הריב מתבסס על טענה שהיא אינה חוקית על רצון לפסול סעיף בירושה על סמך טענה שאינה יכולה להתקבל אל מול בית המשפט.

ריב על ירושה יכול להיות או להוביל להרבה קשיים בין קרוביו של המנוח וגם לאי מימוש צוואה או רצון של אדם טרם מותו. עורך דין יכול להיות הכף המכרעת בריבים על ירושה בעקבות העובדה שהוא מייצג את החוק, כלומר מה שהוא קובע כך יש לעשות. נוסף על הניסיון וההיכרות שרבים שיש לעורך דין אשר מתמחה בתחום ועל כן יכול לסייע גם בהליך חלוקת הירושה ובטח בהליך של פתרון ריבים.

laptop-3196481_640 (1)

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא