חיפוש

רימו אתכם בשיפוץ? כך תפעלו משפטית

ביצוע שיפוצים בבית איננו תהליך פשוט. שיפוצים בבית כרוכים בהוצאות כספיות משמעותיות, בהתאם לסוג השיפוצים והמטרות שלהם. בנוסף, השיפוצים כרוכים באי נוחות משמעותית, כיוון שבמרבית המקרים הדיירים אינם עוזבים את הבית אלא משיכים להתגורר בו לאורך כל התהליך. ואולם בעלי הבית והדיירים בו מוכנים לסבול את החסרונות, בהנחה שעם תום השיפוצים הם ייהנו מבית שנוח ונעים יותר לגור בו, ושכל התקלות שהיו בו בעבר תוקנו.

לפיכך אין הרגשה גרועה יותר מההרגשה של דיירים ששלמו תמורת השיפוצים במיטב כספם, וגילו בדיעבד שמי שביצע את השיפוצים רימה אותם ולא ביצע את המלאכה כנדרש. כיצד ניתן לפעול על מנת למנוע מראש את האפשרות הזאת? מהן האפשרויות העומדות בפני בעלי דירות שרומו על ידי המשפץ?  בשורות הבאות נעסוק בנושא חשוב, שטיפול נכון בו עשוי למנוע מפח נפש והוצאות כספיות מיותרות.

בית בתהליך שיפוץ
בית בתהליך שיפוץ

מניעת רמאות בשיפוצים – סוף מעשה במחשבה תחילה

אחת הטעויות הנפוצות שעושים בעלי נכסים העומדים בפני שיפוצים, הינה בחירת בעל המקצוע בעיקר בהתאם לסכום שאותו דרש תמורת השיפוצים. כיוון שבמדינת ישראל התחום הזה הוא פרוץ למדיי, כל אדם, ולו גם מי שאין לו הכשרה מתאימה, יכול לקרוא לעצמו שיפוצניק ולבצע עבודות בבית בלא כל מגבלה. עם זאת, נכון להיום ישנם גם בעלי מקצוע הרשומים אצל רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון. בעלי המקצוע הללו נבחנים היטב לפני הרישום ולפיכך הם מהימנים ומקצועיים יותר. בחירת בעל מקצוע מבין הקבלנים הללו משפרת את הסיכויים לסיום מוצלח של תהליך השיפוצים.

בנוסף, חשוב מאד לחתום על חוזה כתוב בין הצדדים, המגדיר בדיוק את מהות השיפוצים ואת התוצאה הרצויה שלהם. חשוב לדעת שאי קיומו של הסכם כתוב, מונע מלכתחילה את האפשרות לפעול משפטית כנגד קבלן שסרח, שיכול פשוט להכחיש את קיומה של העסקה. לפני החתימה על הסכם, כדאי מאד להזמין מהנדס או חברה האמונים על ביצוע בדק בית, שיגדירו באופן הברור והמקצועי ביותר את התוצאות הנדרשות. זאת, בעיקר אם השיפוצים אמורים לכלול שבירת קירות ושינוי הקונסטרוקציה בבית.

פעולה משפטית במקרה של רמאות

אם בתום השיפוצים התברר שהתוצאות שלהם אינן משביעות רצון והמשפצים בעצם רימו, האפשרות הסבירה ביותר הינה פנייה לבית המשפט לתביעות קטנות. פנייה כאמור יכולה להתבצע באמצעות עורך דין, אבל ניתן להגיש אותה גם באופן עצמאי. זאת, בתנאי שלרשות התובעים עומד הסכם כתוב, והום יכולים להציג קבלות על תשלום שהועבר למשפצים. בנוסף, כדאי מאד להציג חוות דעת מקצועית של מומחה לבדק בית, שתחשוף את הבעיות והתקלות.

אם יש לך עניין בביצוע שיפוצים מקצועיים בבית או בעסק, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנו נחזור אליך בהקדם להמשך התהליך, הגדרת המטרות וביצוע השיפוצים בפועל על הצד הטוב ביותר.

 רוצים לצאת מהדירה – כך תבטלו את החוזה להלן הפרטים לחץ כאן

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא