חיפוש

אני חושב שחוויתי רשלנות רפואית – מה עליי לעשות?

אלפי מטופלים חווים רשלנות רפואית מדי שנה.

חלקם נפגעים בנזקים בלתי הפיכים וחלקם אף נפטרם כתוצאה מהטיפול.

אם יש לכם את החשש הכי קטן שחוויתם רשלנות רפואית – שימו לב למדריך הבא.

 

אילו חששות עלולים לעלות באשר לטיפול רפואי רשלני?

רשלנות רפואית היא כשל בטיפול הרפואי של הצוות הרפואי או כל אדם רפואי בודד העוסק ברפואה כמו: רופא, אחות, מרדים, מתמחה, צוות מד"א, רוקח ועוד. כאשר הכשל הרפואי מביא לתוצאות משנות חיים כמו נכות או מוות כתוצאה מאבחנה שגויה, טיפול תרופתי לקוי, רשלנות בפרוצדורה הטיפולית, טיפול רפואי מיותר, אי מסירת מידע או מסירת מידע כוזב וכד' זוהי רשלנות רפואית. ישנם מקרים בהם הנזקים אינם כתוצאה מרשלנות ולכן יש להבדיל בין הליך רפואי עם סיכון טבעי או הסתבכות לבין רשלנות רפואית עקב התנהלות לא תקינה של הצוות הרפואי. רק כאשר ניתן להוכיח שהרשלנות הרפואית גרמה לנזק או לפגיעה ויש קשר סיבתי בין הרשלנות לנזק, אזי ניתן לתבוע את האדם המתרשל או המקום האחראי להתרשלות ולקבל פיצוי עבור הנזק.

 

מה עליכם לעשות?

כאשר עולות חששות של רשלנות רפואית עליכם לפנות בראש ובראשונה לייעוץ אצל עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית הבודק אם אכן יש עילה לתביעה. במשרד יש צוות המתייעץ עם מומחים רפואיים הקשורים לתחום עליו מדובר והם חווים את דעתם. חוות הדעת מסייעות לכתיבת התביעה לפני הגשתה לבית המשפט. באתר https://www.df-law.co.il תוכלו למצוא מידע מפורט על התהליך.

יש לציין שהייעוץ הראשוני עם עורך דין לרשלנות רפואית נעשה ללא עלות. בהמשך, לאחר הקביעה אם תובעים בגין רשלנות רפואית יש להעביר לעורך הדין את כל המסמכים הרלוונטיים ולחתום על ויתור סודיות של התיק הרפואי שלכם כדי שעורך הדין יהיה חשוף לכל ולגבש תביעה מוצקה ויסודית. אחרי שעורך הדין יגיש את התביעה תיאלצו להתאזר בסבלנות כי על הנתבע יש להגיש כתב הגנה לבית המשפט ועל עורך הדין להמשיך ולאסוף את המידע, העדויות וכל מה שיחזק את התביעה שלכם לשלב ההוכחות. כל תיעוד בין אם הוא תמונות, ווידיאו, טיפולים שעברתם, מגבלות רפואיות ששינו את חייכם או את חיי היקרים לכם (במקרה שנפטרו), התייעצויות וחוות דעת רפואיות, טיפולים תרופתיים, חייב להיאסף ולהיחקר. גם חוות דעת של מומחים שמינה בית המשפט צריכות להיות מפורטות לאחר שבדקו אתכם ועיינו במסמכים הרפואיים. במידה ואינן משביעות רצון, עורך הדין יכול לשלוח שאלות הבהרה.

 

מה הסיכוי לקבל פיצוי?

כאשר ההוכחות חותכות, העדים, המסמכים וחוות הדעת המקצועיות מלמדים על רשלנות רפואית, אין ספק שהסיכוי לקבל פיצוי גבוה גדול יותר. ברגע שההוכחות קלושות או שתובעים על סמך תחושת בטן, הסיכויים לקבלת פיצוי נמוכים יותר. זהו התפקיד של עורך הדין להוביל ולייצג אתכם על מנת שתקבלו פיצוי גבוה ותגיעו לתוצאות הטובות ביותר.

 

ציוד משפטי

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא