חיפוש

רשם החברות – כיצד זה עובד?

אם אתם לא בעלי עסק כנראה שרשם החברות לא כול כך נוגע לכם, אך אם אתם חושבים על הקמת חברה, או רשימת העסק שלכם כחברה, הוא גוף שתהיו חייבים לעבור בו בדרך ולכן כדאי שתכירו אותו טוב ואפילו מאוד. כמובן שרואה חשבון מקצועי תמיד יוכל להוריד מכם את העול של הטיפול וההליך מול רשם החברות, אבל כבעלי חברה אתם רוצים להבין מה בעצם הוא עושה בשבילכם, הנה הכרות קצרה.

 

מה מעניין את רשם החברות?

אז מזל טוב, אתם בעלים של חברה, מכאן ואילך סביר שדרככם תפגוש לא פעם ולא פעמיים ברשם החברות וזאת יכול להיות במגוון רחב של פעולות והליכים שתצטרכו לעשות מול הגוף הזה. ביניהם ניתן למצוא:

  1. מיזוג – הליכי מיזוג עם חברות אחרות.
  2. פעולות בנושא מניות החברה – הקצאת והעברת מניות.
  3. שינויים בחברה – שינוי שם, שינוי סוג החברה, שינוי הדירקטוריון וכן שינוי בכתובת של משרדי החברה המוכרים על ידי הרשם.
  4. הודעה על פירוק – מן הסתם, בתור מי שמאגד את כול המידע אודות חברות, גם פירוק של חברה מעניין את רשם החברות, ויתרה מכך, באפשרותו להעביר צו פירוק מחייב לחברה.

 

מילוי חוק החברות

בדומה לכול דבר אחר במדינה שלנו, גם נושא החברות מעוגן בחוק החברות, ותפקיד של רשם החברות, בדרך כזאת או אחרת, לאכוף את החוק ולוודא שכול החברות מתנהלות על פי החוק ולא עוברות עליו. לצורך כך לרשות רשם החברות כול המידע הרלוונטי אודות החברות בהקשרי החוק ובהמשך לכך, ניתנות לו גם סמכויות להחליט אודות חברות מסוימות שלא פועלות כחוק.

 

תשלום אגרה ועדכון מידע

בנוסף לקשר שיש לכל חברה אל מול רשם החברות, כול חברה ודאי מכירה גם את האגרה השנתית שעליה לשלם, או יותר נכון שעל בעל החברה לשלם. שימו לב לדאוג לכך ואם אתם לא יודעים לעשות זאת מומלץ ליצור קשר בהקדם עם רואה חשבון ולהבין במה מדובר וכיצד לבצע זאת.

 

רואה חשבון – יחסוך לכם הכול

יניב נשר משרד רואי חשבון הוא איש מקצוע העוסק בראיית חשבון, למרות שאתם בוודאי מבינים הכי טוב בעסק שלכם ומקצועניים בו, בכול הקשור לנושא ראיית החשבון, הליכים ופעולות שאתם מחויבים לבצע במסגרת חוק, דווקא רואה חשבון הוא מה שאתם צריכים עקב כך שהוא בקיא מאוד בכול הנדרש וביעול של כול ההליכים.

רשם החברות הוא הגוף אשר אמון על ניהול כול החברות במדינת ישראל, זאת הן בפן של וידוא מילוי אחר ההוראות והחוקים של חוק החברות וחוקים נוספים, אך לגוף זה גם סמכויות בתור האחראי על החברות בישראל, כדוגמת מתן צווי פירוק ופיקוח על הליכים מורכבים כמו מיזוג או שינויים גדולים בחברה.

רשם החברות

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא