חיפוש

הכרה בפגיעה נפשית עקב שירות צבאי

פגיעות נפשיות בעקבות השירות הצבאי או עקב אירוע מסוים בתוכו, הן לצערנו עניין די נפוץ שלא מעט חיילים משוחררים סובלים ממנו, ונאלצים להמשיך ולהתמודד אתו במהלך חייהם. חשוב להכיר כי פגיעות נפשיות בעקבות הצבא עשויות לזכות אתכם בהכרה, פיצויים ואחוזי נכות שיקלו על שגרת חייכם ויעניקו לכם בסיס כלכלי או מגוון הטבות לסיוע בהתמודדות השגרה ומצבכם הכלכלי. כדי לנהל את התביעה כראוי ולהבין מה מצפה לכם, לפניכם הכל על הכרה בפגיעה נפשית עקב שירות צבאי.

 

האם ניתן להכיר בפגיעה נפשית עקב הצבא?

פגיעות נפשיות בעקבות הצבא, יכולות לאחר תביעה כנגד משרד הביטחון להיות מוכרות על ידי משרד הביטחון והמדינה, ובהתאם עשויות לזכות אתכם במענקים, פיצויים והטבות שונות כל עוד אתם סובלים מהפגיעה הנפשית הזו.

כדי לקבל את ההכרה, יש להגיש תביעה כנגד צה"ל ומשרד הביטחון, תביעה שבהמשך תצטרכו לספק לה מסמכים, טענות, ולעבור ועידות רפואיות שידונו במצבכם, כדי לקבוע את הקשר לצבא ההגנה ולשירותיכם, ואת חומרת הפגיעה. לעוד פרטים ולייצוג מקצועי של מומחים בתחום, מומלץ לפנות אל https://grinberglaw.com/.

 

איזה פגיעות נפשיות עשויות להיגרר משירות צבאי?

הפגיעות הנפשיות שעשויות להיות מוכרות ככאלה שנגרמו בעקבות הצבא וככאלה שמזכות באחוזי נכות ופיצויים, הן מגוונות ויכולות להיות כל תופעה נפשית ותסמונת שאתם סובלים ממנה בעקבות אירוע בצבא. הפגיעות הנפוצות ביותר הנן פוסט טראומה וחרדות שהתפתחו אצל חיילים קרביים, אך למעשה כל פגיעה נפשית שנגרמה לכל חייל, יכולה להיות נדונה ולזכות אתכם בהכרה מתאימה.

בין אם מדובר בפגיעה נפשית שנגרמה בעקבות מבצע או מלחמה ובין אם פשוט בפגיעה שהתעוררה בעקבות הלחץ והקשיים השונים במסגרת עצמה, ייתכן ומדובר בפגיעה שעשויה לזכות אתכם בהקלות.

 

אילו פיצויים ניתן לקבל לאחר תביעה של משרד הביטחון?

תביעה של משרד הביטחון, יכולה לזכות את הזוכים בה במגוון פיצויים הקבועים בחוק עבור נכי צה"ל. רמת הפיצויים וההיקף שלהם ייקבעו בהתאם לאחוזי הנכות ולגובה הפגיעה הנדונה בתביעה. מעבר למענק חודשי שתובעים מסוימים זוכים לו בעקבות אחוזי נכות גבוהים, הזוכים בתביעות כאלה יכולים להיות זכאים למגוון הנחות והטבות בשכר דירה ובחשבונות דירה, בטיפולים והוצאות רפואיות, בתחום החינוך והשלמת הלימודים והתואר, ועוד רבים.

 

כיצד יש להתחיל ולקבל הכרה בפגיעות עקב הצבא?

השלב הראשוני בקבלת הכרה ופיצויים עקב פגיעות נפשיות מהשירות הצבאי, הוא להגיש תביעה כנגד הצבא ומשרד הביטחון. בשלב זה רבים יעדיפו להיעזר בעורך דין המומחה בתביעות כאלה אך השלב דורש הגשה של מסמכים ובקשה ראשונית בלבד. בהמשך תתנהל התביעה ותצטרכו לעבור אף ועדות רפואיות ובדיקות פסיכולוגיות שיקבעו את חומרת הנזק ואת ההקשר הסיבתי שלו לשירות הצבאי.

התהליך עשוי להיערך מספר רב של חודשים ולאחר הבדיקות והגשת כל השלבים הנדרשים, תקבלו את התשובה ואת גובה הנכות במידה ואושרה לכם.

פציעות נפשיות

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
סמל משפטי
הגדרתו של הביטוי "חרדה"

אחת ההפרעות הנפשיות הנפוצות ביותר בקרב ילדים ומבוגרים כאחד היא הפרעות חרדה. מצבי חרדה באים בעוצמות שונות וגורמים לתסמינים שונים כגון דופק לב מואץ, רעד

קרא עוד »