חיפוש

מה הקשר לשזיפים?

איים בתאילנד זה כיף, אבל נדמה שביקרנו כבר בכולם.

קופיפי – היינו, פוקט – ביקרנו עשרות פעמים, קו סמוי – חרשנו עוד בטיול של אחרי הצבא.

האם זה אומר שזהו, תאילנד תצטרך לחכות עד שנחיל להתגעגע ונרצה לחזור? לא, ממש לא.

במדינות אסיאתיות רבות, יש הרגשה שמוטב לדלג על עיר הבירה, שכן כל הכיף נמצא דווקא במקומות המרוחקים. יש בזה מן הנכון, שכן ככל שנתרחק מהמרכז, נזכה לחוויה יותר אותנטית. זו הסיבה העיקרית שאנחנו נוסעים בגללה למזרח, אבל חוויה קוסמופוליטית, של עיר הבירה, יכולה להיות נפלאה בפני עצמה. קשה לכם להאמין? זה כי לא באמת ביקרתם בבנגקוק.

 

עיר הבירה של תאילנד

קשה לחשוב שאתם לא יודעים שבנגקוק היא עיר בירה של תאילנד, אבל רק למקרה שלא הייתם סגורים על העניין או שאף פעם לא יצאה לכם שאלה כזו בשום שאלון טריוויה, אנחנו מרגישים צורך לעדכן.

 

קצת היסטוריה אף פעם לא תזיק

העיר, בנגקוק, שפירוש השם שלה זו כפר השזיפים, היא בעלת שם נוסף, קרונג תפ, שזה בתורו מתפרש כעיר של מלאכים (ממש כמו לוס אנג'לס של המזרח). היא נוסדה במאה ה – 18 (לא כל כך מזמן) ע"' מלך ראמה הראשון. העיר מורכבת מהמוני מרכזים ולא מרכז אחד כמו שאנחנו רגילים לרוב.

בנגקוק היא עיר שהביטוי "מפגש בין מזרח למערב" מורגש בה במיוחד. בתי מקדש מסורתיים והתרבות השורשית , נפגשים אי שם באמצע, עם השפעות מערביות משמעותיות. חיילים אמריקאים, שהגיעו למקום בזמן מלחמת וייטנאם, השאירו חותם גדול על העיר ולא כל דבר שהגיע איתם ניתן להגדיר כטוב.

דבר מעניין נוסף בקשר לבנגקוק, שיש בה המון תחבורה ימית – העיר בנויה על מערכת תעלות, קצת כמו ונציה.

 

 תנאי מזג האוויר

למעט עונת גשמים בין מאי לאוקטובר, שהיא עונה פחות מומלצת לטיולים, כל שאר הזמן מזג האוויר יהיה נוח ונעים בשביל לעשות הכרות עם העיר. אם בכל זאת תאלצו אותנו להגדיר עונות מומלצות במיוחד לביקור בעיר, חודשים בין דצמבר לאפריל זה הזמן הטוב ביותר.

 

שהייה

מלונות בבנגקוק אפשר למצוא בכל הסוגים והרמות, כך שכל אחד יכול למצוא אחד שמתאים לכיסו ותקציב נסיעתו. תוכלו למצוא בתי מלון בעלי חמישה כוכבים, שנראים כאילו הגעתם לארמון או גסטהאוסים שנועדו לצעירים או לצעירים ברוחם.

דבר נוסף שצריך להזכיר בהקשר של שהייה, הוא שמדובר בעיר זולה יחסית (אפילו שלאחרונה, עם התייקרות שנגעה בכל פינה בעולם, גם תאילנד מעט מתייקרת לנו). לכן, גם בתי מלון מאוד מיוחדים, יכולים לעלות פחות, מאשר מלון ברמה דומה בתל אביב או באילת.

 

מוקדי עניין

בית המלך, שכן תאילנד היא מלוכה. בארמון תוכלו למצוא בית מקדש וואט פחו המסקרן. אם כבר נגענו בבתי מקדש, אז בנגקוק היא ללא ספק עיר שמלאה בבתי מקדש והמפורסם שביניהם, ככל הנראה, הוא בית מקדש בשם וואט הרון – בית מקדש עלות השחר, לפי התרגום המדויק. במשך המון זמן הוא שימש בית למשפחת המלוכה וכרגע הוא שומר על פנינה תאית מופלאה – פסל בודהה העשוי ברקת.

פסל בודהה הפנט אותכם? זה פשוט כי עוד לא יצא לכם לראות את מקדש בודהה הזהב, שבו פסל בגובה שלושה מטרים, של, ובכן, בודהה. הייחודיות שלו היא שעיני הפסל עשיות פנינים וספירים שחורים. מרשים בטירוף.

אם לשנייה נעזוב את בתי המקדש הרבים שיש מסביב, נמליץ לכם לקפוץ ל – Safari World, שזה מקום חוויתי לכל המשפחה.

ואסור לכם לשכוח, שבנגקוק היא עיר עם גורדי שחקים בכמות שלא תבייש אף עיר בירה. אחד כזה, באיוק סקיי 2, שבקומה ה – 84 שלו מחכה לכם תצפית מרהיבה על העיר. הסוד? לבקר כשמחשיך, צפויה לכם חוויה שונה בהחלט מהחוויה בשעות האור.

ואם מתחשק לכם קצת אקשן, תמיד אפשר לקפוץ לראות קצת איגרוף תאילנדי, שהמופעים שלו מתקיימים בעיר מספר פעמים בשבוע. האם זה מומלץ? נגיד רק שזו חוויה ואתם בוחרים האם אתם בעניין או שפחות.

בנגקוק היא עיר צבעונית, יפה, מתקדמת ועתיקה בו זמנית. ומעל הכל, היא פשוט אותנטיות ואם יש משהו שאנחנו אוהבים בטיולים שלנו, זה להגדיר אותם במילה זו – אותנטיים.

פרי

 

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מלון
יוצאים מהגבולות

מתי ביקרתם בעיר נוספת בגרמניה שהיא לא ברלין? נכון, ברלין היא בירתה של גרמניה ובירת העולם מבחינת גיוון החברתי והקהילתי שלה. יש לה יכולת מדהימה

קרא עוד »