חיפוש

איך לבחור עו"ד רשלנות רפואית?

בחירה בעורך דין רשלנות רפואית אינה עניין של מה בכך. שכן, עליכם להיות בטוחים שמדובר במקצוען שבקיא בכל הנוגע ל"מבחן הרופא הסביר". לצד זאת, עורך הדין הנבחר צריך לעמוד בקריטריונים נוספים שיקנו לכם ביטחון לאורך כל הדרך. הישארו כאן ותגלו מהם הדברים החשובים שתצטרכו לשים לב אליהם, רגע לפני שתפנו לקבלת ייעוץ והכוונה בנושא.

 

הקדמה – מהי רשלנות רפואית?

כאמור, תביעות בגין רשלנות רפואית נחשבות למורכבות במיוחד. כך שהן מצריכות עורך דין מומלץ ומנוסה. בחרנו לפתוח את המדריך בהגדרה קצרה של הרשלנות הרפואית, כדי שתוכלו להבין את המורכבות, רגע לפני שתצאו לבחור את עורך הדין שילווה אתכם בהליך. נסביר שרופא, אחות או כל איש צוות רפואי צריך לספק לכם, המטופלים, סטנדרט טיפול מסוים. לצערנו, יש מצבים מסוימים שבהם בעלי מקצוע אלה מבצעים טעויות שמובילות לנזקים בקרב המטופלים. מדובר לצורך הדוגמא באחד או יותר מהמצבים הבאים:

  • ניתוח שבוצע באופן לקוי
  • אי אבחון של מחלה או מסירת אבחון שגוי
  • היעדר מעקב רפואי
  • מסירת מינון שגוי של נטילת תרופות

 

עליכם להכיר ב – 4 שלבים בסיסיים שתצטרכו ליישם, כדי לבצע בחירה נכונה של עורך דין. קראו את השורות הבאות ותכירו בהם מקרוב.

 

השלב ה – 1: בדקו את תחום ההתמחות העיקרי

קבלת שירות מקצועי מצד עורך דין מצריכה בירור אודות תחום ההתמחות העיקרי שלו. נסביר שיש עורכי דין שעוסקים בכמה תחומים במקביל. אלה עשויים שלא להכיר בכל המידע הרלוונטי שנוגע לרשלנות רפואית, משום שאין ביכולתם להתעדכן על השינויים שבאים לידי ביטוי בכל תחומי ההתמחות. בחירה בעורך דין שעוסק אך ורק בדיני רשלנות רפואית, נחשבת לבטוחה יותר ולכן היא עדיפה. אתם תגלו שעורך דין כזה יכיר בכל החוקים החדשים שנוגעים להליך רשלנות רפואית בניתוח לצורך הדוגמא.

השלב ה – 2: תבדקו את הניסיון במקרי רשלנות דומים

נהוג לומר שאין חכם כבעל ניסיון. ביטוי ידוע זה נוגע לשלב השני. שכן, עליכם לבחון את הניסיון של עורך הדין במקרים שדומים לזה שאירע לכם. מי שסייע בעבר ללקוחות שעברו מקרה דומה, צפוי לנהל את התיק בקלות יחסית, תוך איסוף מהיר של מסמכים רפואיים שונים והתנהלות מיטבית מול בית המשפט.

 

השלב ה – 3: תחפשו המלצות

אי אפשר לעסוק בבחירה נכונה של עורך דין בתחום הנזיקין, מבלי להתעכב לרגע על השלב שיאפשר לכם לקבל תמונת מצב מלאה אודות עורך הדין שבחרתם. נסביר שיש כמה דרכים נפוצות שיובילו אתכם לקבלת המלצות אמינות, לדוגמא:

  • שיחות עם מכרים\ חברים\ קולגות שהסתייעו בשירותיו של עורך דין זה לאחרונה
  • קריאת חוות דעת שפורסמו לאחרונה בלשונית הביקורות של גוגל
  • בקשת המלצות מצד גולשים ברשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם ועוד)

 

השלב ה – 4: תקיימו שיחת ייעוץ טלפונית

חשוב לערוך שיחת ייעוץ טלפונית עם עורך הדין הנבחר. שכן, זו תאפשר לכם לשמוע את קולו ואת חוות דעתו בכל הנוגע למקרה שאירע לכם. יישום שלב זה ימנע מכם עוגמת נפש. שכן, יש מי שמגיעים למשרדו של עורך הדין, מבלי לשוחח איתו מראש והם עשויים לגלות שמדובר בבעל מקצוע שאינו תואם להם מסיבה כזו או אחרת.

 

השורה התחתונה

עד כאן המדריך שיסייע לכם בבחירה נכונה בעורך דין שבקיא בדיני רשלנות רפואית. כעת יש בידיכם את כל הפרטים הדרושים, כך שנותר לכם רק ליישם את 4 השלבים שהוצגו לעיל, כדי שתוכלו להגיע לבעל המקצוע הטוב ביותר בתחום.

עו_ד רפואי

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא