חיפוש

תפקיד עורך דין במיזם משותף במקרקעין

עורך דין מקצועי ומיומן חיוני עבור כל מי שמעוניין לקחת חלק במיזם משותף במקרקעין. יש לזכור כי תחום הנדל"ן נחשב לתחום סבוך ומורכב, לכן חשוב להיעזר בשירותיו של איש מקצוע, שמכיר את התחום לעומק ויוכל לסייע ולייעץ לכם בנושא. אומנם נכון כי ניתן למצוא היום לא מעט מידע ברשת האינטרנט, אך יש לזכור כי רק עורך דין שמתמחה בתחום הנדל"ן יוכל לספק לכם ייעוץ מקצועי בזמן אמת, ובכך לחסוך לכם טעויות כואבות ויקרות. במאמר זה נספק לכם מידע נוסף לגבי תפקידו של עורף הדין במיזם משותף במקרקעין והחשיבות שלו בשמירה על האינטרסים שלכם.

 

עורך דין מקרקעין – מדוע לא מומלץ לוותר על שירותיו?

יוני לוי עורך דין מקרקעין נחשב לעורך הדין המומלץ והמקצועי ביותר בתחום הנדל"ן. מדובר על עורך דין שמכיר היטב את התחום ומודע לכל הניואנסים וכל הדקויות הקטנות. חשוב לציין כי מדובר על עורך דין מקרקעין שמתמחה גם בתחום של מיזם משותף, מאחר ולא כל עורכי הדין שמתמחים בנדל"ן מבינים את הייחודיות של מיזם משותף.

לעומת כל עסקת נדל"ן אחרת, הסכם מיזם משותף נחתם בין 2 ישויות משפטיות, בעלות אינטרס הדדי לשתף פעולה בפרויקט נדל"ן ספציפי. עורך הדין נדרש לצורך עריכת ההסכם, מאחר ולא ניתן להגיע להסכמה ללא תיווך של בעל מקצוע שמתמחה בתחום. התפקיד המרכזי של עורך הדין הוא להגן על האינטרסים שלכם ולוודא כי הצד השני מספק את החלק שלו בעסקה. למעשה, ההסכם קובע כי כל ישות עסקית תספק את המשאבים שלה, במטרה לקדם את מיזם המקרקעין ולהרוויח משיתוף הפעולה ההדדי. כל אחד מהצדדים תורם מתחום המומחיות שלו, ובכך מעניק ערך מוסף לשיתוף הפעולה.

 

עורך דין במיזם משותף – מה חשוב לדעת?

עורך הדין שלכם אמור לערוך את ההסכם המסדיר את שיתוף הפעולה ביניכם לבין הצד השני, במטרה לוודא כי הסיכונים הכרוכים בפרויקט יתחלקו באופן שווה וכי האחריות לקידום המיזם תתחלק בין שני הצדדים. כמו כן, חשוב לציין כי ההסכם אמור להציג באופן מדויק את מטרת המיזם ואת ההיקף שלו וכמובן לכלול סעיפים ספציפיים המתייחסים לגבי רמת המחויבות של כל אחד מהצדדים ולגבי צורת הניהול שלו.

כמובן שרק עורך דין שמתמחה בתחום יוכל להבטיח לכם הסכם מקצועי ומקיף, שיכסה את כל האינטרסים שלכם. עורך דין מנוסה יבטיח לכם הסכם שימנע מכם סיכונים מיותרים ויכלול את כל הפרטים הקטנים של המיזם, כולל לוח הזמנים הצפוי, היעדים של המיזם המשותף ואופי שיתוף הפעולה ביניכם.

 

במה עורך הדין יכול לתרום לכם במיזם משותף במקרקעין?

עורך הדין חיוני על מנת לנסח את כל ההגדרות הרלוונטיות לגבי מבנה המיזם המדובר וצורת הניהול שלו. ההסכם חייב להכיל מידע קריטי ומדויק לגבי תדירות ישיבות הדירקטוריון הצפויות, ההסדר הפיננסי לחלוקת הרווחים וההפסדים מהמיזם וכמובן אופן קבלת ההחלטות. הדבר ימנע אי הבנות ומאבקים משפטיים בהמשך הדרך, לכן חשוב להשקיע את הזמן הנדרש לניסוח ההסכם המקצועי והאיכותי ביותר.

כמו כן, מומלץ לוודא כי עורך הדין הוסיף סעיפים ייעודיים בהסכם, המתייחסים לאופן פתירת מחלוקות עתידיות בין הצדדים, מאחר וכול אחד עלול להגיע לאי הסכמה או מחלוקת בהקשר של המיזם המשותף. באמצעות ניסוח של סעיפים ייעודיים, תוכלו להבטיח לעצמכם שקט נפשי ולמנוע מחלוקות משפטיות שיובילו להוצאות מיותרות.

 

תפקידו של עורך דין מקרקעין במיזם משותף – סיכום

אין שום ספק לגבי החשיבות של עורך דין שמתמחה במיזם משותף במקרקעין, מאחר והוא חיוני על מנת להגן על האינטרסים שלכם.

נדל_ן

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא