חיפוש

כיצד להשתקם אחרי "התרסקות כלכלית"?

חברות רבות מוצאות את עצמן במצב של חדלות פירעון, שהוא סוג של מבוי סתום. הידרדרות הכלכלית קורית לרוב לאור התנהלות כלכלית לקויה, קשיים כלכליים או סיבה בלתי צפויה כלשהי. בנקודה זו, שיקום נראה כמו משהו בלתי אפשרי ל"קורס", והקריסה הכלכלית הופכת להיות נפשית, כך שהשותפים לכך מרגישים חסרי אונים וחסרי מוצא.

ובכן, אם אתם חווים או חוויתם את זה, ואתם עדיין מרגישים את ההשלכות של העניין, דעו שאתם לא לבד. ישנן שתי דרכים להתמודד עם התרסקות כלכלית, כאשר המוכרת מבניהן היא פירוק- מכירת הנכסים והסדרת החובות באמצעות סכומי המכירה. הדרך השנייה והפחות מוכרת היא יישום תהליכי שיקום והבראה.

 

מה עדיף – פירוק או הבראת החברה?

אופציית הפירוק היא הידועה והמתבקשת יותר. בבחירה באפשרות הזו, הנושים קופצים על ההזדמנות כדי לפרוע את החוב שלהם, גם אם על חשבון התרסקות החברה ופגיעה בבעלי המניות. אף על פי כן, שיקום והבראת החברה יאפשר לחברה להמשיך לקיים את פעילותה, ובמקביל לקיים גם את האינטרסים של הנושים, כך שהחובות ייפרעו על ידם בכל מקרה. גם אם לא יצליחו לשקם את החברה, אפשר יהיה למכור את החברה ללא פירוק נכסים, מה שיאפשר הפקת רווחים גבוהים יותר מאשר במעמד פירוק חברה.

 

החוק לחדלות פירעון ושיקום כלכלי

בשנת 2018 נחקק חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, שתפקידו הוא לאזן במסגרת התהליך בין טובתם של הנושים לטובתו של החייב. חדלות פירעון הינו אירוע שמתבסס על דיני חדלות פירעון, במהלכו קובעים הסדרים שעונים על האינטרסים של כל המעורבים במאורע- נושים, חייבים וכן בעלי דאינטרס ציבורי כלכלי.

המטרה בכל האירוע הנ"ל היא לסייע לכל הצדדים המעורבים בפרשה להימנע מהפסדים הרי גורל. היצמדות לחוק יכולה לסייע בשיקום מהתרסקות כלכלית. מידע נוסף ומפורט יותר בנושא חדלות פירעון תוכלו למצוא בכניסה לקישור הבא: עורך-דין-חדלות-פירעון-ושיקום-כלכלי/https://www.yml-law.co.il.

 

אופן הביצוע של הבראת חברה

כדי לשקם חברה לאחר התרסקות כלכלית, עליכם לבחור בשירותיו של עורך דין מקצועי ובעל ניסיון. הוא זה שיסייע לכם בייעול החברה, תוך בנייה של תכנית כלכלית נכונה, הכוללת יעדים ראשוניים שעל החברה להשיג בפרק הזמן המדובר כדי שתמשיך להתקיים.

כמו כן, במסגרת ההבראה מתייעצים עם מומחה כלכלי, שמארגן מחדש את החברה, ומבצע תזרים כלכלי מעודכן שמסייע בהגדלת רווחים. היעזרות בכל הכלים הניתנים במסגרת ההבראה מאפשרת לה לצמוח מחדש, כך שכל המעורבים מקבלים הזדמנות חדשה להיות חלק מהמשק ולגזור רווחים נאים כתוצאה מכך.

 

כולם מכניסים, כולם מרוצים

כאמור, במצב בו החברה עולה חזרה על הגל לאחר תהליך השיקום, כל הצדדים יוצאים מרווחים ומרוצים- בעלי המניות, החייבים, הנושים וגם מי שמשתמש בשירותיה של החברה, כך שעדיפה דרך שתאפשר את המשך קיומה של החברה.

לקום כלכלית

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא